Τετάρτη, Αυγούστου 30, 2006

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ ΧΑΜΕΝΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ

Το juke-box με χαρά φιλοξενεί σήμερα post του ελεύθερου συνεργάτη του Θείου Ισίδωρου, με θέμα τα στέκια του Πειραιά, όπως τα περιγράφει γλαφυρότατα ένας βέρος Πειραιώτης. Εύχομαι να το απολαύσετε όλοι, όπως το απέλαυσα κι εγώ όταν το διάβασα.....

ΓΡΑΦΕΙ ο θείος Ισίδωρος:

( * ΔΙΑ ΠΕΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΥ * )


"Στον Πειραια, στον Πειραια
ελατε κλαστε μου τ΄αρχιδια"
δημωδες



«Του Αποστόλη το κουτούκι»

Χρυσοστομου Σμυρνης 8 Ευγενεια (μεταξυ Κερατσινιου και Δραπετσωνας) Πισω από τη μαντρα του νεκροταφειου της Αναστασης (βοηθεια μας) Τηλ. 210 4001316

Ο Λουκάς είναι ο μοναδικος μπακαλοταβερνιάρης που εχω δει στη ζωη μου με τοσο υψηλη ποιοτητα στα φαγιά του. Ότι και να φας είναι πρωτο, οι ντοματες του διαλεγμενες μια-μια, η γραβιερα του, τα ψαρια του (συνηθως δευτερο ψαρι αλλα παντα φρεσκοτατο) τηγανισμενο σωστα και μετα αλλαζει αλλαζει το λαδι-όχι μαλακιες. Ο Λουκας το ξερει ότι είναι ο Πρωτος ! και γιαυτο σου πιανει τον κωλο στο λογαριασμο.
Χαλαλι του.
Αμα ξεθαρεψει μαζυ σου σού πριζει τα΄αρχιδια με την πολυλογια του. Το χαρακτηριστικο είναι ότι επαναλαμβανει συνεχως τα ιδια και ότι λογω παληλαλια δεν καταλαβαινεις τι σου λεει.
Το κρασι του δεν παιζεται, φτιαχνει 40 τονους κρασι κάθε χρονο και δινει και στα σπιτια. Κάθε χρονο τα βαρελια ανοιγονται και καθαριζονται, σ΄αυτά τα θεματα ο Λουκας δεν κανει μαλακιες.
Ο Λουκας κληρονομησε το καταστημα από τον πατερα του, ητανε μπακαλοταβερνιαρικο και πουλαγε κρασι και καρβουνα. Παλιωτερα μαζευοντουσαν πολύ σημαντικες προσωπικοτητες όπως ο Νικολαου ο παλαιστης κλπ και κάθε βραδυ ειχε μπουζουκομπαντα. Τωρα αυτό γινεται μονο κατοπιν παραγγελιας.
Ο Λουκας κανονιζει κι ερχεται και παιζει μπουζουκι ο Αβραμικος με την παρεα του.


Αν καθησεις το καλοκαιρι μεσημερι εξω στο πεζοδρομιο κατά τις εξι δροσιζει και αρχιζουνε να ξυπνανε ενας ενας οι γειτονες αρχιζει οι παρελαση από τους γερους και τις γριες με τις πιτζαμες και τις νυχτυκιες. Ο τυφλος της γειτονιας σκαει μυτη ακριβως στις εξι κι όταν πλησιαζει του φωναζουν: «εξι» οποτε κανει μεταβολη και γυριζει πισω.
Ο Λουκας παντρευτηκε στα 62 του τη Μερσέντες από την Παραγουαη κι απεκτησε μαζυ της παιδι. Εκλεισε το καταστημα και μετακομησε στην Παραγουαη. Κλαιγαμε ολοι για την απωλεια του στεκιου. Ευτυχως δεν αντεξε και ξανακουβαληθηκε πισω.


(Στις Φωτογραφιες ο Αβραμίκος τα..."ριχνει" με το τριχορδο του στου Λουκά.)


«Του Αρτεμη»

Πολύ, πολύ, πολύ, πολύ πολύ πριν εμφανιστουνε τα Ελληναδικα στου Αρτεμη γινοτανε της πουτανας τα. Μια μπαντα από γυφτους παιζανε τα μεσημερια και μαζευοτανε καφε καρυδιας καρυδι: Λιμενεργατες, μαναβηδες, ιχθυεμποροι, πουτανες, παρανοηκοι, ζητουλες….
Το καταστημα βρισκεται μεσα στην αγορα του Πειραια διπλα στα ψαρομαναβικα και τα κρεαταδικα και το πρωι λειτουργουσε σα σουβλατζιδικομεζεδωπολειο,. Το μεσημερι βανανε μπροστα τα οργανα, μαζευοντουσαν ολοι και γινοτανε κολαση.
Το μαγαζι ειχε να βαφτει και να καθαριστει από τοτε που χτηστικε. Συχαινοσουνα να μπεις μεσα αλλα ητανε και αδυνατο να μην εμπεις.
Για πολλα χρονια επαιζε ο Μακης ο Δανδίλης ,ο γυφτος και η παρεα του.


(Ο Μακης Δανδίλης επι το εργω)

Η «μικροφωνικη» του μαγαζιου ητανε 2-3 μικροφωνα κρεμασμενα από κατι ξυλα και συνδεδεμενα με ένα τεραστιο φορητο κασετοφωνο που επαιζε ρολο ηχειου και η ενταση ρυθμυζοτανε από τα κουμπια του κασετοφωνου.
Ο Μακης ειχε βγαλει και κασετες με τραγουδια του και τις ειχε μαζυ του μεσα σ΄ένα σακουλι και τις πουλαγε στο κοινο.
Επαιζε μπουζουκι και ο Βαγγελης ο «τσοπεράς»= ειχε μια φλορέτα με τιμονι τσόπερ προφανως από αλλα μηχανη. +Οθεοσχωρέστον +.
Συχνα επαιζε κι ο Αβραμικος αλλα το κλου ητανε οι εκτακτες εμφανισεις του Πατρος Πρέκα (πατερα του γνωστου ζεν πρεμιερ= «Η Μεσογειος Φλεγεται» κλπ). Ο Υιος Πρέκας μπροστα στον πατερα εμοιαζε με…ιεροψαλτη! Ο Μπαμπάς ητο Τεντάς και διατηρουσε τεντάδικο στο ποταμι (Κηφησό) που έσιαχνε και κουκουλες για φορτηγα.
Σημασια ειχε το ενδυματολογικο: Καταλευκο κουστουμιά, λευκο παπουτσι και «κάλιτσα», λευκο ποκάμισο, κοκκινη γραβαντα και κοκκινο μαντιλακι στο πέτο!
Μαλί πολύ μακρυ, καταλευκο-κιτρινισμενο κι όλα αυτά μες το καταχειμωνο.

Φυσικα επαιζε τετραχορδο.!



(Ο Λαζάρ Ριστόφκυ ακουει με δεος ! τον Μακη.

Ο Λαζάρ ειναι ο γνωστος Σέρβος ηθοποιος που πρωταγωνιστει στην ταινια του Κουστουριτσα "Αντεργκραουντ". Ειναι ο τυπος που στο εργο ηταν κλεισμενος στο υπογειο - κολιταρι του θειου και φανατικος θαμωνας του "Αρτεμη")

Συχνα επεζε κι ο αδελφος του Μακη, ο Γιωργος ο Δανδίλης, Ούτι. Το καλυτερο ούτι που εχω ακουσει στη ζωη μου. Επειδη όμως δεν εβγαινε το ψωμακι με το ούτι ο Γιωργαρος ειχε (εχει ακομα) κι ένα μοτοσακο και το φωρτωνει ρουχα (ρομπες νυχτικιες παντοφλες) και γυριζει και τα πουλαει στις γριες στα νησια σε κατι χωρια Αιγινα Πορο κλπ.. Ο γιωργος παιζει και με τον Αβραμίκο.
Συνεταιροι στο καταστημα ητανε ο Θόδωρας με τον Σωκρατη μεταξυ 60- 65 χρονων και ειχανε κι έναν υπαληλο το Σπυρο (75+ χρονων) ο οποιος Σπυρακλας εγκατελειψε (+) το ματαιο τουτο κοσμο και τωρα μαστουριαζει καπου στην κολαση.





(Ο Θοδωρας αριστερα και ο (μακαριστός) Σπύρος δεξια !)


Ο Θοδωρας ητανε υπευθυνος ψησταριας που ητανε τοποθετημενη στην εισοδο του ετσι κι αλλιως στενομακρου μαγαζιου. Διπλα στην ψησταρια υπηρχε ταμπελα (επιγραφη) με θεμα: «απαγορευεται να ψηνεται μονοι σας» καθοτι ολοι οι κρεατεμποροι και οι υχθυοπωλαι ριχνανε αφθαιρετως κανενα κοψιδι στην ζουλα πανω στην ψησταρια και αυτό αντικειτο στο συμφερον του καταστηματος.
Η φατσα του Θοδωρα ητανε ιδια με του Ισνογκούντ, το υφος του συνεχως ητανε σα ναχει φαει ένα καθικι σκατα για πρωϊνο, κατσουφης και μανουριαζε με τους πελατες προκαταβολικα για να μην…παρεκτρεπονται! Φοραγε πανω από το πουκαμισο και τη γραβατα ένα άλλο σκουρο χοντρο πουκαμισο.
Ο Σώκρατες με μαλι σα γρια μπαμπακίνα, ητανε μονιμα πισω από τον αθλιο παγκο (μπαρ) και εβαζε χυμα ουζο από τις νταμιτζάνες αλλα τα καταστημα διεθεται και κρασι και ουϊσκυ.
Όταν ερχοταν η ωρα του τσακιρ κεφιου… «εβγαινε» ο Σωκρατης, δηλ. δεν εβγαινε γιατι τραγουδουσε πισω από τον παγκο ή ανεβαινε σε μια καρεκλα και…ταλεγε.
Σουξε του: «ο Προσφυγας» (εγω ειμαι προσφυγας ξεριζωμενος…), και το:
« ΟΛΑ με πληγωνουν, ΟΛΑ
ΟΛΑ με τελειωνουν ΟΛΑ
Οπου μ΄αγγιξες ποναωωωωω
ΟΛΑ με πληγωνουν ΟΛΑ
ΟΛΑ με τελειωνουν ΟΛΑ
Μα εγω ακομα σ΄ αγαπαωωωω »

Σε κάθε ΟΛΑ που ελεγε ο Σωκρατης το κοινο φωναζε εν χωρω «ΟΛΑΑΑΑ!»

( Ο Σωκρατης πισω απο τον παγκο...κανει προγραμα: ΟΛΑ με πληγωνουν ΟΛΑ! - ΟΛΑΑΑΑΑ ! !)

Στα δειαλειματα διεξηγετο και λοταρία οπου εκληρωνοντο ψαρια (ωμα) ή καλτες (για τις κρυες μερες του χειμωνα).
Οι πελατες ητανε ολοι «φατσες» (μια και μια) αλλα μετα που αυτος ο Ψωλοβρόντης ο Βέλτσος παρουσιασε το καταστημα σε μια εκπομπη στην ΤV πλακωσε ο «χωρος» και γινανε μισοι κανονικοι (λουμπενοβιοι) και μισοι κουλτουριαρέοι.
Και παλι όμως ψιλοκαλά ητανε της πουτανας γινοτανε πολλες φορες.
Ο Θοδωρας προπερσι βγηκε στη συνταξη και το μαγαζι πουληθηκε.
Ο Σωκρατης επειδη ητανε στεγνος, εμεινε σα γκαρσονι και λεει και…κανα-δυο αμα κατσει. Το μαγαζι εγσυχρονιστηκε κι εγινε κατι σαν τη «Στοα των Αθανατων» του Πειραια..
Τωρα τραγουδαει ο Μηχαλης και η Βασω.
Η Βασω είναι εξαιρετικη τραγουδ. ένα ειδος Τζενης Βανου (αλλα σαν να την εχεις αφησει τη Βανου κανενα χρονο εξω - στη βροχη!).
Ο μηχαλης είναι «κλωνος» του Καζατζίδη.
Αρκετες φατσες από τους παλιους εχουνε μινει και γινεται ακομα παιχνιδι!
Τηλ. 210 4175598 (Σωκρατης ή Κωστας)


«Ο Αβραμικος»



Ο Αβραμικος είναι σπανιο «κοματι» και ηδη είναι με το ένα ποδι στον ταφο (οποιος τον προλαβει, τον προλαβε!)
Χρονια και χρονια τωρα εχει ένα τεκε στη Δραπετσωνα. Βασικα πουλαει στιγαρα, ειχε και κανενα ρυζι αλλα πισω από μια κουρτινα εχει το παρανομο τιγανι και τη φωτια (καθοτι το καταστημα δε διαθετει αδεια του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ) και αμα κατσει η φαση του βαζει και τιποτα μεσα. Αν σκασουνε μυτη οι μπατσοι την…γκοπαναει! και μενουνε οι πελατες αμανατι.
Παιζει τριχορδο μ΄ένα μοναδικο τροπο και ως φατσα παρουσιαζει ιδιετερο μορφολογικο ενδιαφερον: Γιαλιά «πατομπουκαλα», με εσωτερικο κυκλωμα τηλεορασης, βλεπει τον κοσμο τρισδιαστατο. Τρισδιαστατο είναι και το ακουσμα του στο παιξιμο και στο τραγουδι.


Παιζει όλα τα παλια ρεμπετικα και σμυρνεϊκα.
Κορυφαια του στιγμη (κατά το συναφι των φιλων του) η συμετοχη του σε μερικες σκηνες του «Βαμμενα κοκκινα μαλια» που επεζε μπουζουκι.
Ο Αβραμ παιζει και με το Γιωργο τον Αδελφο του Μακη για μεροκαματο και αμα τους καλεσεις ερχονται στου Λουκα.
Αβραμ: τηλ. 210 4637593



Café-bar «Ο Αχιλεας»

Η ταμπελα (τεραστια και «νεον») από μονη της τα λεει όλα: κατω από το café υπαρχει ζωγραφισμενο ένα φλυτζανι με καφε και κατω από το bar ένα ποτηρι με κοκταιηλ και στη μεση γραφει «Ο ΑΧΙΛΕΑΣ»!
Το καταστημα ευρισκεται διαγωνιως απεναντι από του Λουκά 50 μετρα πιο περα.
Εχει μεσα γυναικες.
Αυγουστο μηνα με καυσωνα μεσημερι, μεσα απολυτη συσκοτιση με ειδικες κουρτινες, χαμηλος φωτισμος, φουλ αιρκοντισιον, φουλ καθρεφτες, καρεκλοτραπεζα μαυρα μεταλικα, μουσικη σκυλαδικα παγκοσμιως αγνωστα τραγουδια σε παγκοσμια πρωτη εκτελεση.
Τα κοριτσια: Αλβανες, Βουλγαρες, Ελληνιδες κλπ ολες πανω από 45 και 90 κιλα- 8η διαλογη.
Μετα από ένα καλο ντερλικωμα στου Λουκά παντα παμε για ένα ποτο στου Αχιλεα.
Τα κοριτσια μας εχουνε σε μεγαλη εκτιμηση γιατι κανουμε καλες «ζημιες».
Από το απολυτο φως της ημερας μια πορτα σε χωριζει με το απολυτο σκοταδι και την πιο γλυκεια παρακμη.
Κάθε που καποιο κοριτσι βγαινει εξω να μιλησει στο κινητο το βαρβαρο φως του ηλιου μπουκαρει βιαια μεσα οποτε ακουγεται εν χωρω «Πορταααα!»
Πολλες φορες μενουμε μεχρι πολύ αργα το βραδυ.
Τετοια καταστηματα για να τα βρεις πρεπει να πας στα Σκόπια τουλαχιστον!
Από τα΄αγαπημενα στεκια του θειου όταν θελει να ντεκανταουνιάσει!

ΕΤΣΙ ΓΑΜΑΕΙ Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ ! ! !

25 Comments:

Blogger Athanassios said...

Απίστευτα παρακμιακές φάτσες ο Σωκράτης κι ο Αβραμίκος. Ολοζώντανες και σπαρταριστές οι περιγραφές του θείου...
Οσοι πιστοί προσέλθετε για τη "λειτουργία" στου Λουκά !!!

3:04 μ.μ., Αυγούστου 30, 2006  
Blogger ιχνηλάτης said...

To μέρος, τα πρόσωπα, οι χαρακτήρες, η ατμόσφαιρα, η γνήσια λαική περιγραφή, τα πάντα εδώ σε μεταφέρουν νοερά σε μια άλλη εποχή, σε ένα άλλο κόσμο που ζει κι επιβιώνει πίσω από τη βιτρίνα της Ελλάδας του εικοστού πρώτου αιώνα.

Είναι ένας κόσμος-υπόκοσμος που αντιστάθηκε στα εκσυγχρονιστικά κελεύσματα, αρνήθηκε να σαρωθεί, ανέπτυξε δικά του αντισώματα αντοχής.

Παρά την εμφανέστατη παρακμή που έφερε ο Χρόνος, αυτός ο κόσμος επιμένει. Δεν παραιτείται, δεν φεύγει, δεν ακολουθεί.

Γιατί πολύ απλά δεν μπορεί. Οι άνθρωποι που το δημιούργησαν δεν μπορούν, και δεν θέλουν, να εγκαταλείψουν το παρελθόν στο οποίο ζουν. Νιώθουν ασφαλείς εκεί. Εκεί γεννήθηκαν. Εκεί μεγάλωσαν. Εκεί γέρασαν.

Εκεί, είμαι βέβαιος, δεν θα βρεις τουρίστες. Εκεί είναι όλα γνήσια. Οι τουρίστες θέλουν φολκλόρ. Μοναστηράκι.

3:43 μ.μ., Αυγούστου 30, 2006  
Anonymous ο θειος said...

Στις φωτογραφιες απο του Αρτεμη μη μασάτε με την αποκριατικη διακοσμηση, αυτη ειναι παντος καιρου και ειναι τοποθεποθετημενη εκει απο οταν φτιαχτηκε το μαγαζι δηλαδη πολλες 10ετιες.

4:22 μ.μ., Αυγούστου 30, 2006  
Blogger Athanassios said...

Ιχνηλάτη, πολύ εύστοχα το έθεσες ότι αυτός ο κόσμος είναι αγκυλωμένος στο παρελθόν,το οποίο αρνείται επίμονα να εγκαταλείψει, πλην όμως οι αξίες του είναι ανεξάρτητες από παρελθόν, παρόν και μέλλον και δεν είναι φολκλόρ.

Θείε, σιγά μην αλλάξουν τη διακόσμηση, σ΄ολα τα νεταντάνς μαγαζιά η διακόσμηση άπαξ γίνεται.

4:32 μ.μ., Αυγούστου 30, 2006  
Anonymous ο θειος σας said...

Καλα εσεις κατσετε και κανετε κοινωνιολογικη αναλυση για να δειτε απο που κλανει το μπαρμουνι.
Το μπαρμουνι ανηψιαμου αγαπημενα δεν κλανει, γιαυτο ειναι κοκκινο!
Ο κοσμος αυτος ειναι παλιο μοντελο, δεν "στριβει", μονο ισια παει αλλα και οι "αλλοι" που στριβουνε τι εγινε?
Γυρω-γυρω την ουρα τους κινηγανε....για να τη βγαλουνε γκομενα.
Δηλαδη:...γάμα τα
με μεγαλα γραμματα!

4:55 μ.μ., Αυγούστου 30, 2006  
Blogger ιχνηλάτης said...

Αθανάσιε, αυτό ακριβώς λέω. Οτι δεν είναι φολκλόρ ( όπως είναι το Μοναστηράκι ).

Ισως δεν το διατύπωσα σωστά.


ΘΕΙΕ, ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ ΔΗΛΑΔΗ :))))))

6:22 μ.μ., Αυγούστου 30, 2006  
Blogger Πάνος said...

χαχαχα - χοχοχο...

(βιάζομαι τώρα ρε παίδες - τα λέμε αργά το βράδυ!)

*

ίσα που προφταίνω να βάλω ένα λινκ

(πως είπατε;)

6:54 μ.μ., Αυγούστου 30, 2006  
Blogger Composition Doll said...

Έτσι... έτσι....

10:21 μ.μ., Αυγούστου 30, 2006  
Blogger Athanassios said...

Ιχνηλάτη επιβεβαίωσα κι εγώ ότι δεν είναι φολκλόρ.

Θείε, όπως λέει και στο προηγούμενο Post στο σημείωμά του ο Ξαρχάκος αυτοί που ήταν μέσα στο υπόγειο της Πλατείας Βικτωρίας ξέρανε για πιο λόγο ήταν εκεί. Τα υπόλοιπα δεν χρειάζονται.

CD καλώς όρισες

10:31 μ.μ., Αυγούστου 30, 2006  
Blogger Σχολιαστής said...

Zωγραφίζει ο Θείος.

10:51 μ.μ., Αυγούστου 30, 2006  
Blogger Athanassios said...

Θείε, πάντως πριν έλθουμε εκεί πρέπει να μας κάνεις φροντιστήριο γιατί αμφιβάλλω αν θα ξέρουμε κανένα τραγούδι από αυτά που θα παίζονται..... έχω ακούσει ότι στα κουτούκια του Πειραιά ο Μάρκος παίζεται ελάχιστα και μάλλον την ώρα του φαγητού, ενώ ο Τσιτσάνης είναι ανύπαρκτος.Παίζονται ρεμπέτικα που ούτε καν έχουν γραμμοφωνηθεί... Αληθεύει???

12:03 π.μ., Αυγούστου 31, 2006  
Anonymous ο θειος Ισιδωρος said...

@Αθανασιε
Τι φροντηστηριο να σας κανω? και΄γω "αυτοδιδακτος" ειμαι, που νομιζεις οτι ταμαθα στο Λοντονσκουλοφεκονομικς?
Με τις πουτανες ταμαθα.
Τι θα πει δεν πεζεται ο Τσιτσανης κι ο Μαρκος παιζεται με φαϊ? Ποιος τα λεει αυτα η "Μετρον Αναλυσις"?παντου τα ιδια παιζονται, μην κανεις κι εσυ σαν την Σοφη που μουλεγε: -Πολυ κοκα κολα πινετε εσεις οι Αθηναιοι!

Τι εγινε ρε μπηκε και γυναικα στο μαγαζι? αντε μπραβο γιατι πολυ αρβύλα μαζευτηκε εδω μεσα κι εμενα (ως γνωστον) Μ΄αρεσει να ...δουλευω με γυναικες!

@Composition Doll
Ετσι κι αλλιως κι αλλιωτικα
........και Πασαλιμανιώτικα !

Διορθωση: Μπαρμουνι= Μπαρμπούνι για να νην νομιζετε οτι ενοουσα τις ...Μπαρμούνεν.
(μετα το τελευταιο εγγεφαλικό ολο λαθη κανω στο κειμενο. τι φταιει?)

4:17 π.μ., Αυγούστου 31, 2006  
Anonymous ο θειος said...

Κιαλλη διορθωση: Λαζάρ Ριστόφσκυ.

...τελικα αυτο το κειμενο ειναι βουτηγμενο μεσα στα λαθη (και στην αμαρτια)

4:45 π.μ., Αυγούστου 31, 2006  
Blogger Αθήναιος said...

Φοβερό ποστ! Αυτά τα κείμενα, παιδιά, είναι πολύτιμα!

9:54 π.μ., Αυγούστου 31, 2006  
Blogger Athanassios said...

Θείε,η γνώση των Πειραιωτών στα ρεμπετικα δεν συγκρίνεται με των λοιπών Ελλήνων, γιατί για πρώτη φορά εκεί ακούστηκαν, φερμένα από τους πρόσφυγες της Σμύρνης.Σε τέτοια μαγαζιά δεν θ' ακούσεις τη "Φραγκοσυριανή" ή τη "Συννεφιασμένη Κυριακή", αυτά θεωρούνται "μπαλλάντες"...
Είναι γλυκό το πιοτό της αμαρτίας...

Αθήναιε, καλώς όρισες, πράγματι το post είναι εντυπωσιακό και επιμορφωτικό κι ας διαμαρτύρεται ο αυτοδίδακτος θείος...

2:32 μ.μ., Αυγούστου 31, 2006  
Anonymous ο θειος said...

Μα ουτως ή γαλέος η "Συνεφιασμενη κυριακη" και η "Φραγκοσυριανη ειναι μπαλαντες, στο εντεχνο τραγουδι ανοικουν.
Αλλα ο Πειραιας που (σ΄αρεσει να) φανταζεσαι δεν υφισταται, παντου τα ιδια σκατα ειναι.
Μονο μικρες "ατολες", μικροι θυλακες εδω κι εκει που για να τις "ανακαλυψεις" χρειαζεται να γινεις...εξερευνητης της ιδιας σου της πολης.

6:57 μ.μ., Αυγούστου 31, 2006  
Blogger ιχνηλάτης said...

Επιβεβαιώνοντας τον ξάδερφο Αθανάσιο για τους Μικρασιάτες ρεμπέτες του Πειραιά :

Στον Πειραιά εγκαταστάθηκε και έγραψε τα αθάνατα ρεμπέτικα του ο Βαγγέλης Παπάζογλου.

11:55 π.μ., Σεπτεμβρίου 01, 2006  
Blogger Athanassios said...

Ξάδελφε Ιχνηλάτη, δεν ήξερα μέχρι και σήμερα που μπήκα στο link σου ότι το περίφημο τραγούδι " Γεια σου Προύσα παινεμένη και στον κόσμο ξακουσμένη..." (τίτλος με μαυράκι κι ηρωίνη) ήταν του Ευάγγελου.... Τιμή του..!!!

3:04 μ.μ., Σεπτεμβρίου 01, 2006  
Blogger Πάνος said...

athanassios,

σβήσε κι άραξε!

Η "Προύσσα" ΔΕΝ είναι του Παπάζογλου, απλώς ο Παπάζογλου τη βούτηξε και κοτσάρισε από κάτω τ' όνομά του, όπως συνηθιζόταν εις εκείνας τας ωραίας εποχάς.

Ο Ηλίας Πετρόπουλος, ο οποίος γνωρίζει (γνώριζε) κάτι παραπάνω από εμάς για το ρεμπέτικο, σημειώνει τηλεγραφικά κάτω από τους στίχους:

"Ζεϊμέκικο του 1922 (;). Ενδεχομένως είναι αδέσποτο. Μοιάζει σαν να αναφέρεται στην υποχώρηση της Μικράς Ασίας. Πληρέστερη παραλλαγή σε δίσκο".

[ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ (η ...γκουμούτσα), σελ. 134]

*

Πέραν αυτού, το ίδιο το τραγούδι ΦΩΝΑΖΕΙ οτι είναι αδέσποτο, δηλαδή έχει υποστεί τη ...λαΊκή επεξεργασία πολλών, για να έρθουν να "γυαλίσουν" και να τελειοποιηθούν οι στίχοι. Δεν υπάρχει στιχουργός της εποχής, που να έγραφε τόσο καλά - ούτε καν ο Μάρκος!

Φυσικά, τα ίδια ισχύουν και για τη μουσική.

6:58 μ.μ., Σεπτεμβρίου 01, 2006  
Blogger Athanassios said...

Πάνο για να είμαι ειλικρινής κι εγώ το επικό τραγούδι της Προύσας για "αγνώστου συνθέτη" το είχα μέχρι σήμερα που είδα να είναι καταχωρημένο στον Παπάζογλου. Πάντως thanks για τις πληροφορίες.

7:34 μ.μ., Σεπτεμβρίου 01, 2006  
Blogger Athanassios said...

Και μια σπέσιαλ αφιέρωση για όλους τους φίλους Πειραιώτες και μη :

Μάρκος Βαμβακάρης: " Αλάνα Πειραιώτισσα"

Σε αγαπώ τσαχπίνα μου
τσαχπίνικο
γιατί εισ' απ΄τον Περαία
και συ πολύ με αγαπάς
αλάνικο
και κάνουμε παρέα

Οταν σε πρωτογνώρισα τσαχπίνα μου
μου 'κανες πεισματάκια
και την καρδιά μου γέμισες
αλάνικο
με χίλια δυό φαρμάκια

(πενιά-προσφώνηση: γειά σου Μάρκο λεβέντη)

Κι έτσι καιρός δεν πέρασε
τσαχπίνικο
τα μαύρα σου ματάκια
τα μάτια μου ζηλέψανε
αλάνικο
και γίναμε ταιράκια

Τώρα που σμίξαμε τα δυό
αλάνικο
γιατί με βασανίζεις
και κάθε μέρα μια γουλιά
αλάνικο
φαρμάκι με ποτίζεις

10:07 μ.μ., Σεπτεμβρίου 01, 2006  
Anonymous ο θειος Ισιδωρος said...

Κι ο Κατσαρος νταραβεριστηκε με τον Πειραια πριν φυγει για USA.
Το "Αντε σαν ποθανω στο καραβι" στον Πειραια το γραψε εν οψει του ταξειδιου του στο οποιο και αναφερεται το εν λογω τραγουδι.

1:33 π.μ., Σεπτεμβρίου 02, 2006  
Blogger Athanassios said...

Ο Κατσαρός ζει ακόμα??? Τελευταά φορά που είχε εμφανιστεί στη Θεσ/νίκη πριν καμιά δεκαριά χρόνια πλησίαζε την κατοστάρα

1:41 π.μ., Σεπτεμβρίου 02, 2006  
Anonymous ο θειος Ισιδωρος said...

Τελευταια φορα που ηλθε στη Ελλαδα κι εμφανιστηκε σε Ελληνικο κοιν ο Κατσαρος ηταν πριν 8 περιπου χρονια αν δεν κανω λαθος και τον ειχαν φερει οι "Χειμερινοι κολυμβητες" με τους οποιους και εμφανιστικε.
Ηταν τοτε 107 χρονώνε.
Ειχε πει μαλιστα στο κοινο που πηγε να τον ακουσει: -"Την επομενη φορα που θα ξαναλθω, ελπιζω να ειστε ολοι καλα (!)"
Πεθανε πριν μερικα χρονια.

Περιμενω ειδικο αφιερωμα για τους "Χειμερινους..."
Προκειται για οτι καλυτερο μας συμβαινει, μουσικά.

8:33 μ.μ., Σεπτεμβρίου 03, 2006  
Blogger Athanassios said...

Ζωή σε λόγου μας.... έχω ένα απίθανο cd με τον Κατσαρό. Το εντυπωσιακό είναι ότι τραγουδούσε πάντα με σόλο κιθάρα.
Για τους Χειμερινούς οπωσδήποτε θα κάνουμε αφιέρωμα, τους θεωρώ πολύ σημαντικούς.

9:20 μ.μ., Σεπτεμβρίου 03, 2006  

Δημοσίευση σχολίου

Links to this post:

Δημιουργία Συνδέσμου

<< Home

Η Φωτό Μου
Όνομα:
Τοποθεσία: Thessaloniki, Greece

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

SYNC BLOGS


ask2use.com: Επιτρέπεται η αντιγραφή όλου του κειμένου
ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση
ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
ask2use.com: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια