Κυριακή, Οκτωβρίου 21, 2007

ΕΥΤΥΧΙΑ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΝΑ (Ι)

Ηθελα από την αρχή που αποφάσισα να εκτεθώ δημοσίως, ν' ασχοληθώ με τη " μυθική γριά" του Ελληνικού τραγουδιού. Ετοίμασα πολλά, έσβησα άλλα τόσα.... θα χωρίσω σε 3-4 μέρη το ποστ να μην κουράσω....





ΑΛΛΟΤΙΝΕΣ ΜΟΥ ΕΠΟΧΕΣ

(Μουσική: Απόστολος Καλδάρας- Πρώτη εκτέλεση : Στέλιος Καζαντζίδης)

Το τραγούδι αποδίδεται στιχουργικά και στη Ρέα Μανέλλη )


Αλλοτινές μου εποχές
αλλοτινοί μου χρόνοι
Ερωτικές μου συντροφιές
ερωτικοί μου πόνοι

Αχ και να 'ρχόσαστε ξανά
αυτά τα κρύα δειλινά
που είν' η καρδιά μου μόνη
τώρα που σουρουπώνει

Αλλοτινές μου εποχές
Αλλοτινοί μου χρόνοι

Αγαπημένες μου φωνές
αγαπημένα χείλη
Ονειρεμένες μου στιγμές
σ' ονειρεμένο δείλι

Αχ και να φέρνατε ξανά
στην ορφανή μου την καρδιά
μηνύματα τ' Απρίλη
της μοναξιάς μου φίλοι

Αγαπημένες μου φωνές
Αγαπημένα χείλη

* JUKE-BOX : Αφιερωμένο σε όλους/ες τους/τις παρελθοντολόγους !!

Μετά από τόσα χρόνια ενασχόλησης με τη μουσική και το ελληνικό τραγούδι, μπορώ να πω ότι για να γράψεις καλό στίχο ή καλή μουσική, ή ακόμα παραπέρα : για να γράψεις ο,τιδήποτε καλό, πρέπει να έχεις "πάθος"......

Τα συστατικά του πετυχημένου γραπτού είναι : α) εσωτερικός πλούτος και β) πάθος....

Το ένα από τα δύο μόνο δεν επαρκεί.....

Το πάθος δεν σημαίνει απλή αγάπη σ' αυτό που κάνεις.... δεν φτάνει...

Το πάθος είναι κάτι ισχυρότερο... (όπως, το πιοτό, τα χαρτιά, οι γυναίκες.... αυτά ειν' τα κλασικά πάθη)....


Η γριά είχε πάθος με το χαρτί.... κατάγονταν από αστική οικογένεια κι οι στίχοι που έγραφε σε καμιά περίπτωση δεν θα μπορούσε να είναι εμπνευσμένοι από κει.... πηγάζουν από τα βιώματά της, που ήταν προσωπική της επιλογή, γι αυτό και είναι σπουδαίοι....

Σαν να το ' χει γράψει ο άντρας ο καψούρης : " ΔΙΠΡΟΣΩΠΗ"

Μουσική-Ερμηνεία : Αντώνης Ρεπάνης:


Σβήσε με κυρα μου
απ' τα τεφτέρια σου
κι άντε ν' ανταμώσεις
ξανά τα ταίρια σου

Στα όπα όπα σ' είχα
και σε ζηλεύανε
να βρούνε τέτοιον άντρα
κι άλλες γυρεύανε

Δώσε τώρα τη καρδιά σου
σε άλλο πρόσωπο
και μαζί του τώρα παίξε
ρόλο διπρόσωπο

Στα όπα όπα σ' είχα
και σε ζηλεύανε
να βρούνε τέτοιον άντρα
κι άλλες γυρεύανε

Σβήσε με κυρά μου
απ τα κιτάπια σου
και μοίραζε όπου θέλεις
τώρα τα χάδια σου

JUKE-BOX : Ουδέν σχόλιον....... ΟΠΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ


Το βλέμμα της γριάς να δεις μόνο, φτάνει για να καταλάβεις τι άνθρωπος ήταν..... κεραυνοβόλο και σπινθηροβόλο.... όλα τα συναισθήματα συγκεντρωμένα σ' ένα και μόνο βλέμμα....

Οι άνθρωποι από το βλέμμα κρίνονται...


Στο Τραπέζι που τα πίνω λείπει το ποτήρι σου....


Μουσική: Απόστολος Καλδάρας-Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης


Στο τραπέζι που τα πίνω
λείπει το ποτήρι σου
Λείπουν τα γλυκά σου λόγια
που άκουγα απ' τα χείλη σου.

Η θύμησή σου τη νύχτα αυτή
Μες στην καρδιά μου, είναι καρφί

Οπου ρίξω την ματιά μου
βλέπω την σφραγίδα σου
κι αν ματώνει η καρδιά
μου
ζω με την ελπίδα σου


JUKE-BOX: Απ΄το τραπέζι που τα πίνω δεν λείπει μόνο ένα ποτήρι, αλλά πολλά.... θα συνεχίσουμε...

2 Comments:

Anonymous Ανώνυμος said...

Καλά ξεκίνησε - εβίβα!

7:33 μ.μ., Οκτωβρίου 21, 2007  
Blogger ci said...

Περιμένουμε την συνέχεια! Πραγματικά δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς τραγούδι της, αλλά αυτά που είπε η Μοσχολιού τα έχω μια αδυναμία.

9:33 μ.μ., Οκτωβρίου 21, 2007  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

Η Φωτό Μου
Όνομα:
Τοποθεσία: Thessaloniki, Greece

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

SYNC BLOGS


ask2use.com: Επιτρέπεται η αντιγραφή όλου του κειμένου
ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση
ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
ask2use.com: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια