Τετάρτη, Νοεμβρίου 14, 2007

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ

Είχα κατά νου να κάνω ένα αφιέρωμα στα " χασικλίδικα" , αλλά η επικαιρότητα με πρόλαβε.
Στα Ζωνιανά, όπως και σε πολλά άλλα μέρη το φυτό αυτό είναι "καλλωπιστικό". Φύεται εύκολα και συντηρείται ακόμα πιο εύκολα.
H επαρχία Μυλοποτάμου στην Κρήτη είναι τελικά μοναδικό φαινόμενο. ΄Οχι όμως μόνο για τα χασίσια...... Εχω ακούσει απίστευτα πράγματα για τη ζωή των κατοίκων εκεί, από πρώτο χέρι, αλλά αυτά είναι αντικείμενο άλλου post.

Η υποκρισία του κράτους είναι ανεπανάληπτη. Πρώτη φορά όλοι ακούν ότι στον Ψηλορείτη, το χασισόδενδρο αποτελεί την "κύρια βλάστηση" !!! Πρώτη φορά ακούγεται ότι εκεί είναι "κράτος εν κράτει" ...... Καλά...
Δεν είναι δα και η πρώτη φορά που οι πολιτικοί μας εμπαίζουν μπροστά στα μάτια μας...... ούτε και νομίζω ότι η έκταση που δίνεται στο γεγονός είναι απλά " ενημερωτική" και σε καμιά περίπτωση " ηθικοπλαστική" !!!
΄Οσο αφορά το χασισόδενδρο βέβαια δεν είναι η μόνη περιοχή την Ελλάδα,που αποτελεί την κύρια βλάστηση. Διαφοροποιούνται οι ποιότητες !!

Ακουσα μια ωραία μαντινάδα στην αποψινή εκπομπή του Λαζόπουλου. Το χιούμορ κι ο αυτοσαρκασμός του 'Ελληνα και ειδικά του Κρητικού, δεν παίζονται :
΄Ολοι.... όλοι αγαπούν τη φύση
μπήκαν τα ΕΚΑΜ και δεν αφήκανε
ρίζα από χασίσι.....

Βλέπετε οικολογική καταστροφή? Τι χάλι ειν' αυτό?

Οι φωτογραφίες είναι από το : http://www.sefeaa.gr/
Το χασίς πάντα εδιώκετο και πάντα ανθούσε ανά την επικράτεια. ΄Ενα από τα εξαιρετικά τραγούδια στο είδος : "Η ΛΙΤΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΓΚΑ" του Βασίλη Τσιτσάνη. Το ανέβασα κι ακούγεται εδώ με την Πόλυ Πάνου, σε διασκευή του Σταύρου Ξαρχάκου, από το δίσκο
"ΑΜΑΝ-ΑΜΗΝ" (δυστυχώς δεν κατάφερα να βρω το πρωτότυπο, όπου το ερμηνεύει εξαιρετικά ο συνθέτης!!)

Σαν χριστιανός κι ορθόδοξος
σ' αυτή την κοινωνία
εβάλθηκα ρε μάγκες μου
να κάνω λιτανεία

Ψωνίζω τις τζουρίτσες μου
και μια κομμάτα μαύρο
κι από νωρίς ξεκίνησα
να πάω στον Αγιο Μάμο

Σαν έφτασα στης εκκλησιάς
τις σκοτεινές καμάρες
και αρχινώ τις τσιμπουκιές
σαν να 'τανε λαμπάδες

Ξάφνου και ο Αρχάγγελος
με μια μεγάλη φούρια
απ΄τα ντουμάνια τα πολλά
τον έπιασε η μαστούρα

Στάσου μου λέει Χριστιανέ
δεν είναι αμαρτία
που μπήκες μεσ' την εκκλησιά
να κάνεις λιτανεία

Να 'σου κι ένας καλόγερος
μου λέει κάνε πίσω
γιατί κι εγώ έχω σειρά
μια τζούρα να τραβήξω

JUKE-BOX : Τα ΕΚΑΜ δεν αποδίδουν σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις.... Θυμίζουν τον Αρχάγγελο του άσματος....

19 Comments:

Anonymous Ανώνυμος said...

Καλησπέρα -μετά από μέρες !

Να σου πω και ένα ωραίο, πρώτα :
-Πώς λένε το γήπεδο της ομάδας των Ζωνιανών ;
-- ΣΤΑΔΙΟ ΕΙΡΗΝΗΣ & ΦΥΤΕΙΑΣ !!!



--------------

Περί "Λιτανείας του Μάγκα"
(για την ιστορία) :


Το τραγούδι ηχογραφήθηκε από τον Βασίλη Τσιτσάνη, μόλις το 1983.
Υπάρχουν μαρτυρίες (βλ. βιογραφία Τάκη Μπίνη) πως είναι σύνθεση ενός μουσικού "άγνωστου" στο ευρύ κοινό (λόγω μιας και μοναδικής συμμετοχής του στη δισκογραφία, το 1955) του Λαρισαίου Χρήστου Παλέντζα ή Μπαλέντζα, που το συνέθεσε, παρόντος του Μπίνη, στην κατοχική Λάρισα του 1943.
Ερχόμενος ο Μπίνης στην Αθήνα, το 1946, το διέδωσε το τραγούδι στα μαγαζιά και στους συνεργάτες του και τελικά έγινε "σουξέ" στην πιάτσα στόμα με στόμα, χωρίς όμως να ηχογραφηθεί ποτέ (βλ. Λογοκρισία).
Η πρώτη μελωδία τού Παλέντζα ήταν λίγο διαφορετική, αλλά με τα χρόνια τής εκτέλεσης του τραγουδιού στα λαϊκά πάλκα, όλο και κάποιος προσθαφαιρούσε κατιτίς και κατέληξε στη μελωδία που ηχογραφήθηκε, μετά από χρόνια.
Ο πρώτος που το ηχογράφησε ήταν ο Απόστολος Νικολαϊδης, στην Αμερική το 1973 -ο πρώτος που ηχογράφησε τα λεγόμενα "χασικλίδικα" του ρεμπέτικου, με φοβερή επιτυχία (αυτός ο δίσκος "ΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ" είναι ο μοναδικός πρώτος σε πωλήσεις -και με διαφορά- ελληνικός δίσκος στην παγκόσμια αγορά!)
Ο Τσιτσάνης, καθώς και πολλοί άλλοι (Πάνος Μιχαλόπουλος, Κούλης Σκαρπέλης, Τάκης Μπίνης, Μιχάλης Γενίτσαρης κλπ) μετά από αυτή την απρόσμενη επιτυχία, το λέγανε συχνά τις μικρές ώρες στα μαγαζιά.
Έτσι, ο Τσιτσάνης -το 1983- που βρέθηκε άστεγος και πάλι από εταιρία (τα χάλασε μετά την Κολούμπια και με την CBS) έκανε το δίσκο "Λιτανεία" με τη μικρή ανεξάρτητη εταιρία Venus και συμπεριέλαβε και αυτό το τραγούδι.
(Βεβαίως, ο ίδιος ο Τσιτσάνης σε κάποια συνέντευξή του εκείνης της εποχής, που τον κακολόγησαν οι συνάδελφοί του πως το έβαλε στο όνομά του, είχε ισχυριστεί πως αυτός στα χρόνια της Κατοχής 42-43 το συνέθεσε όταν είχε πάει στη Χαλκιδική... Και αυτή τη μαρτυρία επικαλούνται πια οι ερευνητές και δεν αποδίδουν τη δημιουργία στον "άγνωστο-αφανή" εργάτη, Χρήστο Παλέντζα).

Πολυλογία με έπιασε !!!

Σας χαιρετώ με
την ατάκα ενός φίλου :
"Περπατάω στο δρόμο και μου μυρίζει φούντα,
λες να χτυπήσω για tattoo στην πλάτη μου τον Τούντα ;

:-))))




ΥΓ:
Τι εννοείς με το : "Το ανέβασα κι ακούγεται εδώ"...
Χάριν, ευφωνοjuke-boxίας ή κάτι δεν βλέπω, δεν ξέρω να χειρίζομαι ;

ΥΓ2:
Τις εκτελέσεις με Νικολαϊδη και Τσιτσάνη θα στις αναρτήσω -τη νύχτα- εδώ με κανα λινκ...
:-)

6:58 μ.μ., Νοεμβρίου 15, 2007  
Blogger Πάνος said...

:-)

(πλατύ χαμόγελο, για την πριγκηπομαστούρισσα Μαρίκα!)

9:37 μ.μ., Νοεμβρίου 15, 2007  
Blogger Athanassios said...

Χαμόγελο πλατύ βέβαια για την επίσημη συνεργάτιδα του juke-box νυχτοπριγκηπέσσα Μαρίκα!!

Ευχαριστώ για το σχόλιο- προσθήκη κι εδώ πρέπει να ξαναπώ :

Το juke-box γράφει από μνήμης και με την ψυχή του, δεν ψάχνει "google", ούτε δίνει πληροφορίες Wikipedia

Oι συνεργάτες και φίλοι καλούνται να διορθώνουν και συμπληρώνουν....
Εδώ κάνουμε το κέφι μας, όχι επίδειξη γνώσεων, που δεν είναι και δικές μας στο κάτω-κάτω...

Το δίσκο του Απόστολου, τον έχω από "παιδί" θα έλεγα... τον είδα και "live" λίγο πριν πεθάνει σ''ενα κωλάδικο με πουτάνες φέρουσες πλατινέ μαλλί ολόγυρα... Mέγιστη εμπειρία...

Αν μπεις με "Internet Explorer" στο juke-box θ' ακούς κάθε φορά το άσμα που επιλέγω ν' ακούγεται...
Ακουσε την εκτέλεση αυτή της
"Λιτανείας", είναι άκρως ενδιαφέρουσα.

Αν έχεις την εκτέλεση με τον Τσιτσάνη ευπρόσδεκτη... Με τον Απόστολο την έχω.

Το Στάδιο 'φυτείας" των Ζωνιανών θα μας εμπνεύσει και σε επόμενα posts!!!

10:57 μ.μ., Νοεμβρίου 15, 2007  
Blogger Athanassios said...

Νυχτοπριγκηπέσσα να διευκρινήσω... το σχόλιο δεν αφορά εσένα και τις πληροφορίες που μας δίνεις, ούτε σε κάποιον φίλο/η που θέλει να μας γράψει ιστορικά στοιχεία, απ΄όπου κι αν τα αντλεί...
Ευπρόσδεκτα όλα αυτά. αλά το juke-box στα posts του δεν πρόκειται να μπει σ' αυτή τη διαδικασία, αυτό έλεγα.... σν με εννοείτε.....

11:29 μ.μ., Νοεμβρίου 15, 2007  
Anonymous Ανώνυμος said...

Αγαπητέ, μου "την λέτε" με το γάντι; Ή η φαντασία μου (από την κούραση) οργιάζει;
Θεωρείς, πως για να σου κάνω ένα απλό συνοπτικό σχόλιο ξεσκόνισα το google και πως οι πληροφορίες μου είναι επιπέδου... Wikipedia;
Πού υπάρχουν λοιπόν αυτές, για να τις συναντήσω κι εγώ, που στραβώνομαι -αλλού- να διαβάζω;
Με αδικείς !
Φίλε μου, από μνήμης έγραψα κι εγώ, όπως κι εσύ (εξού κι ένα ασήμαντο μικρολαθάκι μου...που ας μείνει δικό μου !).
Και η γνώση, αν κάτι το κατέχεις μια χαρά και το επεξεργάζεσαι συνεχώς, είναι δικιά σου. Όχι μόνο τού ερευνητή τής πρωτογενούς πληροφορίας (αλλά, αυτό είναι άλλη ιστορία και συζήτηση).


Λοιπόν, κατάλαβα! Ξέχασα να σας αναφέρω τις πηγές μου προς τεκμηρίωση των γραφόμενων; Αυτό ήταν;

ΙΔΟΥ:
(Τώρα ναι, άνοιξα βιβλίο και πήρε φωτιά το πληκτρολόγιο, για τα αποδεικτικά. Κι όπως θα δεις, μιας χαρά τα περιέγραψα και από μνήμης!!!)


Η ιστορία τού τραγουδιού "Σαν Xριστιανός Ορθόδοξος"

.......Mε τον Mπαλέντζα αρκετές ώρες κάθε μέρα τις αφιερώναμε φτιάχνοντας τραγούδια. Tου είχα πει ότι είχα ήδη καμιά δεκαριά τραγούδια έτοιμα και πως ο σκοπός που πήγαινα στην Aθήνα, ήταν να κάνω τα τραγούδια μου δίσκους. "Tα ’χεις γραμμένα τα τραγούδια, να τα δω, με ρώτησε ο Mπαλέντζας, γιατί έχω κι εγώ μερικά και να διαλέξουμε τα καλύτερα να ’ρθω κι εγώ μαζί στην Aθήνα". "Tα ’χω γραμμένα στο μυαλό μου, του είπα κι ευχαρίστως να τ’ ακούσεις".
Tου τα έπαιξα και τ’ άκουσε ο φίλος μου και μετά έπαιξε τρία δικά του που, να πω την αλήθεια, δεν μ’ ενθουσίασαν. Το πήρε χαμπάρι αυτός και μου λέει: "Άκου κι αυτά τα δυο που δεν έχουν ακόμη λόγια ούτε και τελειωμένη μουσική". Oι βάσεις που είχε ήταν καλές. Δηλαδή ο δρόμος ήταν χιτζάζ κι εγώ από τα πρώτα μου βήματα είχα ιδιαίτερη προτίμηση στο χιτζάζ. Tο ένα ήταν ζεϊμπέκικο και τ’ άλλο χασάπικο. Στο ζεϊμπέκικο είχε μισό στίχο κι έλεγε: Δυο καρπούζια σ’ ένα χέρι θέλεις να κρατάς και στο χασάπικο έλεγε χασικλίδικα λόγια και άρχιζε: Σαν Xριστιανός ορδόδοξος. M’ άρεσαν και τα δυο και του ’πα "Xρήστο, αυτά τα δυο θα κάτσουμε να τα φτιάξουμε μαζί και θα γίνουν ωραία τραγούδια".
Περισσότερο από ένα μήνα παλεύαμε, μέχρι που τα τελειοποιήσαμε. Tα περισσότερα λόγια τα ’γραψα εγώ, αλλά στη μουσική τον πρώτο λόγο είχε ο Mπαλέντζας, γιατί αυτός είχε κάνει τις βάσεις κι απάνω στη δική του μελωδία βασιστήκαμε. Eίχαμε συμφωνήσει πως θα τα κάναμε δίσκο και θα βάζαμε και οι δυο τα ονόματά μας, Mπίνης-Mπαλέντζας. Το λέγαμε συνέχεια και μας άρεσε αυτό. Καμαρώναμε και μόνο που το σκεφτόμασταν.
Oι πρώτοι άνθρωποι που άκουσαν κι έμαθαν τα δυο αυτά τραγούδια ήταν ο Διαμαντάς, που έπαιζε μπαγλαμά μαζί με τον Mπαλέντζα, κι ένας τραγουδιστής-κιθαρίστας Tρικαλινός, που πήγαν να δουλέψουν λίγο αργότερα όλοι μαζί στη Θεσσαλονίκη.
Aυτά τα δυο τραγούδια από το ’45 που άρχισα να δουλεύω στα πάλκα της Aθήνας, επίσημα πια, τα έλεγα κάθε βράδυ και σιγά-σιγά τα τραγουδούσανε όλοι οι μπουζουκτσήδες στα κέντρα.
Το 1948 όμως που τα παρουσίασα στον τότε υπεύθυνο και μαέστρο της ODEON Σπύρο Περιστέρη για να τα ηχογραφήσω, τα απέρριψε. "Δεν κάνουν, μου είχε πει, αφ’ ενός δεν μας επιτρέπουν να ξαναβάλουμε χασικλίδικα, αφ’ ετέρου εσύ είσαι τραγουδιστής όλων των συνθετών και μην μπερδεύεσαι στα πόδια τους και σαν συνθέτης, θα ’χεις προβλήματα".
Αργότερα, το 1952, δούλευα με τον Γεράσιμο Kλουβάτο στην Mαγκουφάνα στο μαγαζί τα "Tζάκια" κι ένα βράδυ με ρώτησε ο Kλουβάτος αν του επέτρεπα το χασάπικο "Σαν Xριστιανός ορθόδοξος" να το κάνει ζεϊμπέκικο γιατί του ταιριάζει καλύτερα. "Kάντο ό,τι θέλεις, του είπα, αφού ο Περιστέρης μου το απέρριψε". Mόλις ο Kλουβάτος το ’κανε ζεϊμπέκικο πήρε δρόμο το τραγούδι, έγινε πασίγνωστο και το τραγουδάνε ακόμα και τώρα......
(κλπ...κλπ...κλπ...)

Από τη βιογραφία:
ΤΑΚΗΣ ΜΠΙΝΗΣ -Βίος Ρεμπέτικος, "μπροστά σου πάντα απλώνεται ένα δίχτυ" [Κλειάσιου, Ιωάννας, 2004, εκδ. ντέφι]


Την εκδοχή Τσιτσάνη, τη συναντάμε:
1. στον περιοδικό τύπο της εποχής
2. σε σημείωμα (με ερωτηματικό) στην εργασία τού Ντίνου Χριστιανόπουλου "Η Θεσσαλονίκη και τα ρεμπέτικα" καθώς και στην μελέτη του για την καταγραφή των τραγουδιών του Β.Τσ.
(δεν τα έχω δίπλα μου τα βιβλία να παραθέσω αποσπάσματα και χρονολ. έκδοσης)
3. στην αυτοβιογραφία τού Βασ. Τσιτσάνη -σε επιμέλεια Κώστα Χατζηδουλή (1979)
(απόσπασμα, περί πατρότητας διαφόρων τραγουδιών)
.......Στα 1946, λόγω συνθηκών, υπήρξε απουσία της λογοκρισίας που κράτησε 40-45 ημέρες και όχι παραπάνω. Στο διάστημα αυτό προλάβαμε και γραμμοφωνήσαμε μερικά τραγούδια που δε θα γίνονταν ποτέ δίσκοι. Τότε παρουσιάστηκε, ας πούμε, μια μοναδική ευκαιρία. Εγώ είχα πολλά τέτοια, δηλαδή με στίχους όχι και τόσο κατάλληλους για το κοινό, όπως έλεγαν αυτοί. Είχα το "Σαν Χριστιανός Ορθόδοξος", το "Μη χειρότερα, Θεέ μου" και κάμποσα άλλα. Πρόλαβα και γραμμοφώνησα τη "Δροσούλα" και τα "Πέριξ", αλλά και το "Μάγκας βγήκε για σεργιάνι", που δεν είναι δικό μου. Αν κατά συνέπεια δε το γραμμοφωνούσα, το τραγούδι θα πήγαινε χαμένο. Εγώ το έσωσα και το έκανα γνωστό στον κόσμο. Και στο τέλος άκουσα και το ευχαριστώ από εκείνον που μου το έφερε αγνώριστο και με παρακαλούσε να το γραμμοφωνήσω........ (κλπ)



Είμαι πιστευτή και σαφής τώρα;
Σε κάλυψα;

1:18 π.μ., Νοεμβρίου 16, 2007  
Anonymous Ανώνυμος said...

Μάλιστα... Εγώ πληκτρολογούσα κι εσύ μου "τα μπάλωνες" !!!
(μετά από τόσο κόπο μου δεν τα χαλάλισα...τα έβαλα !)

:-)))

ΥΓ:
Μπορεί να σε κάλυψαν τα ντοκουμέντα, αλλά με έκανες να μην σε καλύψω στην υπόσχεσή μου για τα καλούδια -με τις "Λιτανείες".
Πάω να στα ετοιμάσω, αφού πρώτα βάλω συνοδεία και κανα τσίπουρο !
Επανέρχομαι.

1:22 π.μ., Νοεμβρίου 16, 2007  
Blogger Athanassios said...

"ο δραγουμάνος του βεζύρηηηηηηηη, πίνει μαστίχα, ρίχνει τα χαρτιααά/// το να του ματι στο Μισύρι και τ΄άλλο στην Αγια Σοφιά...."/////

Εβίβα....
Αναμένω...

1:55 π.μ., Νοεμβρίου 16, 2007  
Anonymous Ανώνυμος said...

Χαχααααα... με έπιασες να γράφω στου Πάνου και να μην εργάζομαι για τα δώρα!
Ναι, συγγνώμη! Δε σε "καλύβω" λόγω "Καλύβως...

Τρέχωωωωω...

2:06 π.μ., Νοεμβρίου 16, 2007  
Blogger Athanassios said...

Εριξα τα ποιήματά μου στην Καλύβα και πάω για νάνι !!!!!

Ο Ιωνάς έλαβε την κολοκύνθην....

2:26 π.μ., Νοεμβρίου 16, 2007  
Anonymous Ανώνυμος said...

Κοιμήσου εσύ! Η "κολοκύνθη" είναι χρυσή,
με Λιτανείες και... εξορκισμοί !
:-))

Αγαπητό juke-box, για να παίζεις σε πολλά ταμπλό, σου προσφέρω το πακετάκι "7 ΛΙΤΑΝΕΙΕΣ & 1 ...ΕΞΟΡΚΙΣΜΟΣ" !!!

Λοιπόν, σε αυτό το λινκ --> [URL=http://rapidshare.com/files/70015903/7_LITANEIES_KAI_1_KSORKISMOS.rar]Η ΛΙΤΑΝΕΙΕΣ[/URL]
μπορείς να κατεβάσεις και να απολαύσεις, τη "Λιτανεία του μάγκα" σε 7 εκτελέσεις (και τον εξορκισμό που ήδη έχεις με την Πόλυ) :

7 ΛΙΤΑΝΕΙΕΣ ΚΑΙ 1 ... ΞΟΡΚΙΣΜΟΣ !!!
1-ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ - Η ΛΙΤΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΓΚΑ (1983)
2-ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ - Η ΛΙΤΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΓΚΑ
3-ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ ΝΙΚΟΣ - Η ΛΙΤΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΓΚΑ
4-ΜΑΡΙΩ & ΜΗΤΡΕΝΤΖΗΣ - Η ΛΙΤΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΓΚΑ (Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΤΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ 2-1991)
5-ΝΤΑΛΑΡΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Η ΛΙΤΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΓΚΑ-ζεϊμπέκικο (Τα ασεβή τροπάρια-2000)
6-ΜΙΧΑΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ - Η ΛΙΤΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΓΚΑ-χασάπικο (Τα ασεβή τροπάρια-2000)
7-ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Η ΛΙΤΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΓΚΑ (ΤΑ ΓΟΥΣΤΑ-2002)
και ο .....ξορκισμός
Η ΛΙΤΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΓΚΑ - ΠΟΛΥ ΠΑΝΟΥ-ΜΑΡΑΓΚΟΠΟΥΛΟΣ κλπ (ΞΑΡΧΑΚΟΣ-ΑΜΑΝ ΑΜΗΝ - 1995)

(Με τον Απόστολο την έχεις είπες... Αναζητώ, ακόμα, την εκτέλεση με Δημήτρη Κοντογιάννη... Πού την έχω @$#@$#$@ μου ;;;)

Kαλημερίζω σε!
Ώρα μου είναι...

3:21 π.μ., Νοεμβρίου 16, 2007  
Blogger Athanassios said...

Καλά, μιλάμε δεν παίζεσαι.... τι γιγάντια "κολοκύνθη" ήταν αυτή?

Πιάνω δουλιά και τ' ακούω, θα επανέλθω.

Ευχαριστώ.....
Το ευσεβές πλέον juke-box !!!
(Τόση "λιτανεία" θα με κάνει θεούσο!!!) .....
Αλήθεια, γιατί ξορκισμός η εκτέλεση με τη Πόλυ Πάνου και το Μαραγκόπουλο?

2:20 μ.μ., Νοεμβρίου 16, 2007  
Anonymous Ανώνυμος said...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.

3:04 μ.μ., Νοεμβρίου 16, 2007  
Blogger Athanassios said...

Ελιτάνεψα και εμπέδωσα !!!!
Κορυφαία η εκτέλεση του Τσιτσάνη, χεριότερες του Μιχάλη Δημητριάδη (το μετέτρεψε σε χασάπικο για να το "βγάλει" και της Μαριώς, που το ΄κανε μπαλλάντα (το έχω ακούσει live με τον Μητρέντζη μόνο του, το λέει θαυμάσια).
Η live εκτέλεση του Μαγκάρετ, επίσης ενδιαφέρουσα.
Ως ενορχηστρώσεις θα ξεχωρίσω εκτός από την πρωτότυπη με τον Τσιτσάνη, του Ξαρχάκου, παρότι live. Του Νταλάρα είναι σαν να λέει το ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ...

Απ΄την πολλή τη λιτανεία και τα ντουμάνια, μας πήραν χαμπάρι μέχρι τη Βραζιλία!!!! (ίδετε σχόλιο...)

7:03 μ.μ., Νοεμβρίου 16, 2007  
Anonymous Ανώνυμος said...

Χεχε... Λιτανοβραζιλιάσαμε !

Χαίρομαι για την χαρά σου juke-box...
Η εκτέλεση με τον Δημητριάδη, έχει παρ'όλα αυτά ένα ιστορικό ενδιαφέρον, γιατί είναι μια προσπάθεια προσέγγισης στην πρώτη εκδοχή τού τραγουδιού από τον δημιουργό του, τον Μπαλέντζα (βλ. τα παραπάνω σχόλιά μου), σε διδασκαλία -όσο θυμότανε- του συγχωρεμένου Τάκη Μπίνη.
Περί Νταλαροερμηνείας δεν συμφωνώ μαζί σου!!! Ποιο ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ; Εκτέλεση τζαμπαμαγκίτικης Ηρωδειοσυναυλίας, θα έλεγα... (χοχοοοο)

Η απορία σου για τον "Ξορκισμό" :
Την θεωρώ κορυφαία σύλληψη-μεταγραφή τού Ξαρχάκου ενορχηστρωτικά!
Η Πολάρα...υμνεί και προσεύχεται!
Ο Μαντζόπουλος (και όχι Μαραγκόπουλος) αφρίζει από τα δαιμονικά!
Τα μπαγλαμαδάκια και το πιάνο θυμιατίζουν (ακούς τα "κουδουνάκια";).
Δεν είναι για πολλούς (σαν μια Λιτανεία), μα για προσωπική τελετουργία (σαν Εξορκισμός) !!!

Κατανοητό τώρα;
:-))))

9:48 μ.μ., Νοεμβρίου 16, 2007  
Blogger Athanassios said...

Τα κουδουνάκια τ' άκουσα ... Ο Σταύρος τα βαρούσε κι εδώ, όταν είχα δει live την παράσταση (με τον Μαντζόπουλο, τον Μαραγκόπουλο και την Ανθούλα Αλιφραγκή στη θέση της Πόλυς Πάνου, τότε)...
Τις καμπάνες στην εκτέλεση του Μαργαρίτη επίσης....

Τι καρα-ανάλυση ήταν αυτή??????
Μας έσκισες....
Πάω να ξαναλιτανέψω....
Τι συνεργάτη σε αναγόρευσα? juke-box στη θέση του juke-box πρέπει να σε ονομάσω.... Στο είδος αυτό μάλλον δεν παίζεσαι..

Για την εκτέλεση του Δημητριάδη, επιμένω..... αποκλείεται ο Παλέντζας να είχε δώσει τέτοιο ξενέρωτο ρυθμό στο άσμα και σιγά μην είχε τέτοια "φωνούλα"...!!!

11:08 μ.μ., Νοεμβρίου 16, 2007  
Anonymous Ανώνυμος said...

Ναι, ο Δημητριάδης δε μπορεί να το υποστηρίξει φωνητικά το τραγούδι.
Η επισήμανσή μου για το ιστορικό ενδιαφέρον αυτής τής εκτέλεσης, αφορούσε μόνο στα περί ρυθμού -χασάπικου- που όπως φαίνεται από τις μαρτυρίες, έτσι πρωτογράφτηκε το τραγούδι και ίσως γιαυτό και δεν "πήγε", μέχρι να μετατραπεί σε ζεϊμπέκικο.

Τις παραστάσεις ΑΜΑΝ-ΑΜΗΝ του Ξαρχάκου τις έχω δει και με τα δυο τιμ των συμμετεχόντων... (και μάλιστα, ουκ ολίγες φορές!!!)
Χαίρομαι που την είδες !

Καλό βράδυ.

11:59 μ.μ., Νοεμβρίου 16, 2007  
Anonymous Ανώνυμος said...

Λιτανεία δεύτερη...παραδοσιακή και..
αφιερωμένη..


Θεέ μου μεγαλοδύναμε
που σαι ψηλά εκεί πάνω
ρίξε λιγάκι τουμπεκί, Θεούλη μου
στον αργιλέ μου απάνω.

Εκεί μπροστά στης εκκλησιάς
τις αψηλές καμάρες
ανάψαμε τις τσιμπουκιές, Θεούλη μου
σαν να τανε λαμπάδες.

Μπρος στον Αγιο Σπυρίδωνα,
με τ άσπρα του τα γένια,
τραβάω μία ντουμανιά ,Θεούλη μου,
ξεραίνεται στα γέλια...

Κι όταν ανάψει ο αργιλές
και ρθούμε σε ντουμάνι,
βαλ όλους τούς αγγέλους σου, Θεούλη μου,
να πουν το νάνι νάνι..

6:27 μ.μ., Δεκεμβρίου 01, 2007  
Blogger Athanassios said...

Ανώνυμε/η εξαιρετική κι η δεύτερη λιτανεία!!! Την έχω ακούσει μόνο σε καπηλιά από ερασιτέχνες... αν διαθέτεις περισσότερες πληροφορίες για το άσμα γράψτες, αν θέλεις...

Θεέ.... μεγαλοδύναμε...

7:50 μ.μ., Δεκεμβρίου 01, 2007  
Blogger Unknown said...

H "χασάπικη λιτανεία" έχει τη μουσική του "Εγώ τη μοίρα μου την είδα" του Τσιτσάνη. Τί μαλακίες είναι αυτές;

6:06 μ.μ., Ιανουαρίου 22, 2008  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

Η Φωτό Μου
Όνομα:
Τοποθεσία: Thessaloniki, Greece

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

SYNC BLOGS


ask2use.com: Επιτρέπεται η αντιγραφή όλου του κειμένου
ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση
ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
ask2use.com: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια