Πέμπτη, Δεκεμβρίου 13, 2007

ΚΩΣΤΑΣ ΒΙΡΒΟΣ ENA (I)

Ξεκίνησα να γράφω για τον Κώστα Βίρβο και με συλλαμβάνω αντί να σκέφτομαι τι να γράψω, να σιγοτραγουδώ ένα παλιό πολυαγαπημένο μου λαϊκό τραγούδι, σε σύνθεση του Θόδωρου Δερβενιώτη, με τον Μπάμπη Τσετίνη :


ΙΣΩΣ

Ίσως ακόμα σ' αγαπώ δεν ξέρω ίσως
ίσως για σένα στη ζωή μου να πονώ
κι αν μ' εγκατέλειψες δεν σου κρατάω μίσος
συγγνώμη όμως να σου δώσω δεν μπορώ.

Ίσως με το καιρό,ίσως να λησμονήσω
μα τώρα δε μπορώ για να σε συγχωρήσω
είναι νωπά,είναι νωπά τα τραύματα μου
που 'χεις ανοίξει μέσα στην καρδιά μου.

Ίσως να τρέχει κάποιο δάκρυ μου για σένα
ίσως στον ύπνο μου να έρχεσαι συχνά
μα είν' τα στήθια μου ακόμα πληγωμένα
της προδοσίας σου η πίκρα δεν περνά.

Ίσως με το καιρό ίσως να λησμονήσω
μα τώρα δε μπορώ για να σε συγχωρήσω
είναι νωπά είναι νωπά τα τραύματα μου
που 'χεις ανοίξει μέσα στην καρδιά μου.


Τον Κώστα Βίρβο τον θυμάμαι πάντα ηλικιωμένο. Να' ναι καλά ο άνθρωπος βέβαια μια και είναι στη ζωή ακόμα. Οταν ακούω λαϊκά τραγούδια της δεκαετίας του '60, που συνήθως έχουν μέτριο έως κακό στίχο, ξεχωρίζω αυτά που ανήκουν στον Κώστα Βίρβο. Κάνουν μπαμ που λένε, και να μη ξέρεις ότι τα 'γραψε αυτός, τα καλύτερα σ' αυτόν τα αποδίδεις και δεν πέφτεις ποτέ έξω.

Εγραψε αμέτρητα τραγούδια για όλους. Η σημαντικότερη όμως προσφορά του στο τραγούδι, θεωρώ ότι είναι ο αγώνας που έδωσε να αναγράφεται το όνομα του στιχουργού στους δίσκους. Χάρη σ' αυτόν το κοινό ανακάλυψε ότι πίσω από ένα καλό τραγούδι δεν υπάρχει μόνο ο τραγουδιστής που το ερμηνεύει.

Κι επειδή το juke-box, όπως γνωρίζετε, είναι λάτρης της λάγνας Ανατολής, θα ήταν απίθανο να μη του άρεσε πολύ η περίφημη " ΖΑΙΡΑ" του Βασίλη Τσιτσάνη :


Γιαλαούμπι γιαλαούμπι γιελ για χαμπίμπι για (...)

Ζαίρα θα 'ρθω να σε κλέψω κάποια βραδιά
απ' την αγκαλιά του μαχαραγιά
σβήνω απ' τον πόθο μ' άλλον σαν σε νιώθω

αχ Ζαίρα μου γλυκιά
Γιαλελέλι γιαλελελελι γιαλελέλι
ωωω σβήνω απ' τον πόθο μ' άλλον σαν σε νιώθω
αχ Ζαίρα μου γλυκιά
Ζαίρα λάμπεις σαν αστέρι στην αραπιά
μ' άναψες φωτιά δεν αντέχω πια
κάστρα θα γκρεμίσω μα δε θα σ' αφήσω
σκλάβα του μαχαραγιά

Γιαλελέλι γιαλελελελι γιαλελέλι
ωωω κάστρα θα γκρεμίσω μα δε θα σ' αφήσω
σκλάβα του μαχαραγιά
Γιαλαούμπι γιαλαούμπι γιελ για χαμπίμπι για (...)
Τα λαϊκά του Βίρβου είναι τόσα πολλά, που αν κάτσω ν' αναφέρω το ποστ θα γίνει σε 50 συνέχειες και το juke-box δεν είναι για τέτοια. Αντ΄αυτού θα σας προτείνω να διαβάσετε την εξαιρετική παρουσίαση μιας συλλογής τραγουδιών του Κώστα Βίρβου από το φίλο Freattys, στην Οδό Ονείρων, εδώ . Από το δίσκο και η φωτογραφία:




Θα κλείσω το πρώτο αυτό μέρος του αφιερώματος στο μεγάλο λαϊκό στιχουργό, μ' ένα τραγούδι που το πρωτάκουσα από το Σπύρο Ζαγοραίο. Μου άρεσε πολύ θυμάμαι και προβληματιζόμουνα ποιός το έγραψε. Σκέφτηκα, μόνο ο Βίρβος θα μπορούσε να το 'χει γράψει κι είχα δίκιο. Το επιβεβαίωσα πρόσφατα από την " ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ".
Ενας μπαγλαμάς μουρμούρης

Οι πετεινοί λαλήσανε τα τραμ κυκλοφορήσανε
κι εγώ με το κορίτσι μου στους δρόμους περπατάμε,
παραπατώντας και οι δυό
για το τσαρδί μας πάμε.

Ένας μπαγλαμάς μουρμούρης μας ξεμυάλισε,
μας τα πήρε μέχρι φράγκο και μας άργησε.

Όλη τη νύχτα ο μπαγλαμάς
έπαιζε μοναχά για μας
κι όλο μας έλεγε γλυκά "γλεντάτε στα γεμάτα"
γιατί μονάχα μια φορά θα ζήσουμε τα νιάτα.

Οι πετεινοί λαλήσανε τα τραμ κυκλοφορήσανε,
τέτοιο ξενύχτι, κούκλα μου χίλιες φορές χαλάλι
και τ' άλλο Σαββατόβραδο θα σε γλεντήσω πάλι.

JUKE-BOX : Μακάρι τέτοια τραγούδια να γράφονταν και σήμερα και τέτοια Σαββατόβραδα να περνούσαμε όλοι μας....

4 Comments:

Anonymous Ανώνυμος said...

Σπουδαίο και το "πάρε τα χνάρια"!!!
Βίρβος και Δερβενιώτης.

http://www.youtube.com/watch?v=Or9T7UXwWJU

12:37 μ.μ., Δεκεμβρίου 15, 2007  
Blogger Athanassios said...

Ανώνυμε/η κάνε λίγο υπομονή.... έχει και Β και Γ και Δ μέρος !!

2:54 μ.μ., Δεκεμβρίου 15, 2007  
Blogger Πάνος said...

Κανονικό σήριαλ, δηλαδή!

:-)

Ο Βίρβος, πάντως, το αξίζει.

8:48 π.μ., Δεκεμβρίου 16, 2007  
Blogger Athanassios said...

Πάνο καλημέρα... Για να καλυφθεί ο Βίρβος θέλει καμιά 50αριά συνέχειες όπως γράφω, αλλά θα είμαι περιεκτικός και φειδωλός χαχαχα !!

9:15 π.μ., Δεκεμβρίου 16, 2007  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

Η Φωτό Μου
Όνομα:
Τοποθεσία: Thessaloniki, Greece

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

SYNC BLOGS


ask2use.com: Επιτρέπεται η αντιγραφή όλου του κειμένου
ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση
ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
ask2use.com: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια