Παρασκευή, Φεβρουαρίου 23, 2007

ΒΙΝΥΛΙΟΥ ΕΡΑΣΤΗΣ

Με τα προσωπικά μου είδη ποτέ δεν ήμουν ιδιότροπος και ψειριάρης, με μοναδική εξαίρεση τους δίσκους βινυλίου, που έχω. Ο δίσκος βινυλίου εξακολουθεί να ασκεί γοητεία, το ανοίγεις και γεμίζουν τα χέρια και τα μάτια σου. Τους καθαρίζω περιοδικά, αν και πλέον σπάνια τους χρησιμοποιώ, διαθέτοντας 3-4 είδη ζουμιά καθαρισμού, το περίφημο βουρτσάκι με τις «χίλιες τρίχες», που αφαιρεί κάθε υποψία σκόνης από πάνω τους και καμιά δεκαριά ειδικά «πανάκια».

Κάνοντας τη διαδικασία αυτή τις προάλλες, καθάρισα και μια δεκάδα δίσκων που έχω ξεχωριστά στο ντουλάπι. Αυτοί έχουν τη δική τους ιστορία, την οποία αφηγούμαι σήμερα:


Το 1985, όσο έχω αρχίσει την άσκηση μου και είμαι βέβαια φανατικός συλλέκτης δίσκων.
Η μουσική τότε ήταν δυσεύρετη κι ως χόμπυ ακριβό. Σήμερα μπαίνεις στο ιντερνετ και βρίσκεις όποιο τραγούδι θέλεις. Τότε ακόμη και να είχες χρήματα δεν εύρισκες εύκολα κάποιους δίσκους ποιοτικούς που είχαν εξαντληθεί στην πρώτη κυκλοφορία τους κι επειδή δεν είχαν «πάει» εμπορικά, οι εταιρίες δεν τους επανεξέδιδαν.

Διαβάζω μια αγγελία στην εφημερίδα: «Πωλούνται μεταχειρισμένοι δίσκοι εις αρίστην κατάστασιν». Τηλεφωνώ και σπεύδω να βρω το θησαυρό. Χτυπώ το κουδούνι σ’ ένα χαμόσπιτο, πίσω από τα πρώην νεκροταφεία της Ευαγγελίστριας.
Μ’ ανοίγει ένας παππούς, με βάζει στο σαλόνι. Σπίτι που μύριζε κλεισούρα, ο παππούς μ’ ενα μελαγχολικό χαμόγελο στα χείλη με οδηγεί σ’ ένα δωμάτιο γεμάτο βινύλια. Αρχίζει να μου δείχνει διάφορα, στην αρχή μια μεγάλη συλλογή με 45άρια, μετά κάποια καινούρια εκείνης της εποχής (π.χ τα τραγούδια της Χαρούλας του Λοίζου κλπ). Το δικό μου μάτι γυρίζει και πέφτει σ’ ενα δίσκο του Ακη Πάνου.


Παππού να το δω λίγο αυτό? Αλλαζε κουβέντα ο παππούς, μου έδειχνε άλλα. Επέμενα. Τον πιάνει με τα χέρια τόσο προσεκτικά, λες και κράταγε μωρό. Αυτός, μου λέει, είναι από τους πολυαγαπημένους μου και ήλπιζα να πουληθεί τελευταίος!!!
Κοιτάζω το δίσκο, βλέπω μεταξύ άλλων σε δυό τραγούδια να τραγουδά ο Γιώργος Μαρίνος. Η έκπληξη μου φαίνεται ήταν έκδηλη,δεν ήξερα ότι ο Γ. Μαρίνος είχε τραγουδήσει Ακη Πάνου, δεν μου κόλλαγε. Τότε, ο παππούς τον βγάζει προσεκτικά και τον βάζει στο πικ-απ. Περιττό να σας πω ότι ο δίσκος ήταν καθρέφτης.

Ακούω ένα από τα κορυφαία ερωτικά τραγούδια που έχουν γραφεί :

Ήπια τα χείλη σου και χάνομαι
ήπια την ίδια τη ζωή,
κάτι γεννιέται το αισθάνομαι
ήπια τα χείλη σου και χάνομαι.

Μαρμάρωσε Θεέ μου
το σύμπαν εδώ
μαρμάρωσε εμένα κι εκείνη.
Εδώ που γιορτάζει ο έρωτας, μη
μη σβήσει αυτή η στιγμή.

Λιώνει η ψυχή μου μες στο αίμα σου
γίνεται αθάνατο νερό,
όλος ο κόσμος ένα βλέμμα σου
λιώνει η ψυχή μου μεσ’ το αίμα σου.


Δεν άντεξα τον ρώτησα. Γιατί πουλάς τους δίσκους σου παππού, αφού τους αγαπάς τόσο?
Παιδί μου πρόσφατα έχασα τη γυναίκα μου, κάνω αιμοκαθάρσεις, χρειάζομαι χρήματα, ποιός θ’ ακούσει μουσική τώρα?
Με τσάκισε, είχα ήδη διαλέξει δέκα δίσκους, δεν είχα πιο πολλά χρήματα. Του λέω κράτα τα λεφτά και τους δίσκους σου, δεν θέλω να στους στερήσω.
Αδύνατο να δεχθεί. Δεν θέλω ελεημοσύνη, μου λέει, άλλωστε φαίνεται ότι τους αγαπάς και θα είναι σε καλά χέρια. Θέλω να τους φροντίζεις μόνο, όπως εγώ.
Πλήρωσα, τους πήρα μαζί μου, όχι όμως το δίσκο του Ακη Πάνου. Με τρόπο και χωρίς να το καταλάβει ο παππούς, τον άφησα πίσω μου φεύγοντας, δώρο στον ανθρωπο αυτό που από ανέχεια πουλούσε ό,τι πολυτιμότερο είχε !!

JUKE BOX: Αυτή την ιστορία μου πήρε χρόνια να την αποφορτίσω μέσα μου και να τη διηγηθώ. Είχα συγκινηθεί, για να μη πω είχα ματώσει. Το δίσκο αυτό δεν τον απέκτησα ποτέ, δεν τον βρήκα πουθενά. Το τραγούδι αυτό το ηχογράφησα σε κασέτα από μια ραδιοφωνική εκπομπή του μακαρίτη Πάνου Γεραμάνη και τ΄ ακούω από κει. Πρόσφατα το βρήκα σε cd, να περιλαμβάνεται σε μια συλλογή με τραγούδια του Ακη Πάνου, « Ο ΚΟΣΜΟΣ Ο ΔΙΚΟΣ ΤΟΥ», αλλά πήρα μεγάλη απογοήτευση, όταν άκουσα να το τραγουδά ο Λεωνίδας Βελλής. Το τραγούδι είναι βεβαια πολύ δυνατό , ακόμη κι εγώ να το 'λεγα πάλι ωραίο θα ήταν (που λέει ο λόγος, έτσι?). Χάνει όμως πολύ από το λιτό ερωτισμό που αποπνέει η εξαιρετική ερμηνεία του Γιώργου Μαρίνου. Ακούστε το εδώ με το Βελλή κι άμα το βρείτε με το Γιώργο Μαρίνο, σφυρίξτε με.

14 Comments:

Anonymous Ανώνυμος said...

Η ερμηνεία του Μαρίνου είναι όντως καταπληκτική. Έχω την εντύπωση πως την έχω, αλλά ένας θεός ξέρει σε ποιό CD...

(δεν έχω τη δική σου οργάνωση, Αθανάσιε!)

*

Αυτό το ποστ είναι κόσμημα για το ΤΖΟΥΚ -ΜΠΟΞ. Δε χεριάζεται να πω περισσότερα...

8:39 μ.μ., Φεβρουαρίου 23, 2007  
Blogger Athanassios said...

Είχα προσωρινή διακοπή ρεύματος !! αν κάποιος/α έστειλε σχόλιο μετά τον πάνο ας κάνει τον κόπο να το ξαναστείλει...

Φίλε, ευχαριστώ, δεν χρειάζονται σχόλια,κανόνισε να φάμε καναν μπακαλιάρο...!!

9:31 μ.μ., Φεβρουαρίου 23, 2007  
Blogger Unknown said...

Εξαιρετικοί οι στίχοι όμως δεν τό ΄χω ακούσει.
Θεωρώ ότι τα περισσότερά του τραγούδια είναι ''ερωτικά''. Εξαιρετικό το ''θα ρίξω ροδοζάχαρη''.
Εύχομαι να μη βρεθείς ποτέ στη θέση του παππού! Η απόλυτη καταστροφή !!!!!!!!

10:29 μ.μ., Φεβρουαρίου 23, 2007  
Blogger Athanassios said...

Κυριακή ακούγεται το τραγούδι με internet explorer και λίγη υπομονή... καλή κι η ροδοζάχαρη.... προτιμώ το " θα κλείσω τα μάτια"...

10:34 μ.μ., Φεβρουαρίου 23, 2007  
Blogger Caesar said...

Aπό τις διασταυρώσεις που τέμνουν τη ζωή και που δεν μπορείς να λησμονήσεις ποτέ.
Όλα κουβαλούν μια ιστορία !

12:48 π.μ., Φεβρουαρίου 24, 2007  
Blogger Unknown said...

Αθανάσιε, νέα αναγνώστρια του blog, διάβασα το κείμενο για τις ζωντό και γέλασα πολύ!!!!!!
Ξέρω τι σε ενόχλησε! Δεν άκουσες τα τραγούδια που ήθελες! Μην πλανάσαι όμως, οι κυρίες δεν είναι ζωντό αλλά παντρεμένες και πιεσμένες από τα προβλήματα. Βγαίνουν λοιπόν με τις φίλες τους
για να ξεδώσουν! Οι σύζυγοι συνήθως,δύσκολα ακολουθούν......(υπάρχει απόσταση στο θέμα ζωντάνια....)
Υ.Γ.Οι ζωντό γεμίζουν σινέ......έχουν βαρεθεί τις γυναικοπαρέες και τις αποφεύγουν ,όπως ο διάβολος το λιβάνι!

10:46 π.μ., Φεβρουαρίου 24, 2007  
Blogger Athanassios said...

Κυριακή, μπράβο που γέλασες με τις ζωντό. Λοιπόν, οι συγκεκριμένες ήταν ζωντό και γνωρίζω προσωπικά τις περισσότερες από αυτές, κάποιες τις έχω κάνει εγώ ζωντό (νομικά εννοώ!!).
Αυτές λοιπόν πάνε στου Ρασούλη (αμιγείς γυναικοπαρέες) από τότε που ήλθε στη θεσ/νίκης, εδώ και καμιά 20αριά χρόνια (και τότε ζωντό ήταν!!!).Επίσης έχουν ροπή στο τσιφτετέλωμα και τις έχω πετύχει κι αλλού και δεν μιλώ για μια και δυό τώρα, λεφούσι ολάκερο....
Στο μαγαζί σίγουρα είχε και παντρεμένες, δεν το αρνήθηκα. Συμφωνώ επίσης για την απόσταση ζωντάνιας ανδρών και γυναικών.
Το κείμενο σατιρίζει το extreme της κατάστασης και δεν τσουβαλιάζει, κατά τη γνώμη μου πάντα. Η έμπνευση να γραφεί ήταν όντως η τσαντίλα μου, επειδή δεν ακούσαμε τα τραγούδια που θέλαμε και κόντεψαν να μας ποδοπατήσουν οι χορεύτριες, που εκτός των άλλων είναι και γραίες....
Επανήλθα για την Κυριακή και μόνο, δεν θ' απαντήσω σε τυχόν άλλα σχόλια επί του θέματος αυτού.

1:18 μ.μ., Φεβρουαρίου 24, 2007  
Blogger ci said...

Άντε καλά αφού δε θες να σχολιάσεις δεν σχολιάζω το "κάποιες τις έχω κάνει εγώ ζωντό"(:ΡΡΡΡ).
Τεσπα εγώ είδα το "θα κλείσω τα μάτια" και έχω να πω ότι είναι από τα απόλυτα τραγούδια. Και ταιριάζει εντελώς με το ποστ σου!
Καλό σ-κ!

9:36 μ.μ., Φεβρουαρίου 24, 2007  
Blogger rockerblogger said...

@Athanassios, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

ΥΓ
Για το ελληνάδικο του ξάδερφου διάλεξα - φυσικά - ένα τσιφτετέλι!
Που αποδεικνύει όμως ότι το καλό τραγούδι υπάρχει σε όλα τα είδη μουσικής.

Καλή συνέχεια!

12:26 π.μ., Φεβρουαρίου 27, 2007  
Blogger Athanassios said...

Citronella, το θα κλεισω τα μάτιοα είναι αγαπημένο τραγούδι, αλλά υτό που επέλεξα είναι στη μνήμη του παππού, που μου το έμαθε....

Ξάδελφε ροκά, θα μας λείψει η πολυμορφία των μουσικών σου προτιμήσεων,ελπίζω να μη στερηθούμε και τα εύστοχα σχόλια σου...
Σ' ευχαριστώ φίλε..

2:30 μ.μ., Φεβρουαρίου 27, 2007  
Blogger ΘΚ said...

Άγνωστε φίλε, τυχαία σε βρήκα και επειδή αγαπώ πολύ και εγώ το συγκεκριμένο τραγούδι, σε αυτή την ερμηνεία, στο στέλνω..
http://rapidshare.com/files/20151118/MARINOS.rar
Καλό κουράγιο!
Θανάσης
η δική μου γωνιά είναι:
arcofgreekmusic.blogspot.com

1:14 μ.μ., Μαρτίου 09, 2007  
Anonymous Ανώνυμος said...

Φίλε μου το αλμπουμ του Άκη Πάνου με το εν λόγω τραγούδι μπορείς να το βρεις εδώ: http://rapidshare.com/files/179166812/AK_PAN_ASZWH__1979_.rar

Χάρης

10:47 π.μ., Μαρτίου 16, 2009  
Blogger ΓΙΑΝΝΗΣ said...

το συγκεκριμενο τραγουδι υπαρχει σε cd ΛΑΙΚΟΙ ΣΥΝΘΕΤΕ΅Νο 7 επισης το εχω ακουσει και απο τον Καζαντζιδη χωρις να ξερω απο ποιον ειναι η πρωτη εκτελεση

8:45 μ.μ., Φεβρουαρίου 12, 2011  
Blogger Unknown said...

Που μπορώ να μάθω τιμές για δίσκους που θελω να πουλήσω για jukebox απο το 55 μέχρι το 76

12:28 π.μ., Σεπτεμβρίου 22, 2014  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

Η Φωτό Μου
Όνομα:
Τοποθεσία: Thessaloniki, Greece

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

SYNC BLOGS


ask2use.com: Επιτρέπεται η αντιγραφή όλου του κειμένου
ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση
ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
ask2use.com: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια