Δευτέρα, Δεκεμβρίου 24, 2007

ΚΩΣΤΑΣ ΒΙΡΒΟΣ ΔΥΟ (ΙΙ)

Παραμονή Χριστούγεννα και το post είναι αφιερωμένο σ' ολους τους ξενιτεμένους που θα κάνουν Χριστούγεννα μακριά από την πατρίδα και αγαπημένα πρόσωπα.


Ο Κώστας Βίρβος με το Στέλιο Καζαντζίδη


Θα πω μια ιστορία μέρες που είναι. Παραμονή Χριστούγεννα, σ' ένα ορεινό χωριό της Ρόδου, δεκαετία του 1960-70. Ηλθε η έγκριση, φεύγει Αυστραλία. Απ΄το πρωί χαιρετούρες κι ετοιμασίες. Στα χέρια του το διαβατήριο με την άδεια εργασίας, στην τράπεζα ώρες να κάνει συνάλλαγμα.
Πρέπει να περάσει όμως κι απ΄το καφενείο να χαιρετήσει τους φίλους. Μεσημεράκι πια, φτάνει στον καφενέ. Τα ΄χει τα χαρτιά στη τσέπη, κάθεται να πιει ένα ρακή. Οι φίλοι θέλουν να του αφιερώσουν τραγούδι, πέφτει το κέρμα στο juke-box κι ακούγεται το άσμα του Θόδωρου Δερβενιώτη, σε στίχους του Κώστα Βίρβου, με το Στέλιο Καζαντζίδη (φοβερή εισαγωγή με ακορντεόν):

Πικρό σαν δηλητήριο είναι το διαβατήριο
που πήρα για τα ξένα
μα τι να κάνω ο φτωχός, μπροστά μου βρίσκεται γκρεμός
και πίσω μαύρο ρέμα

Πικρό σαν δηλητήριο είναι το διαβατήριο
μα όταν ζεις χωρίς ελπίδα όπου γης είναι πατρίδα
Απ΄τους καυμούς που πέρασα μια μέρα δεν εγελασα
τα μάτια μου όλο κλαίνε
και πήρα την απόφαση να φύγω για την κόλαση
που ξενιτια τη λένε

Πικρό σαν δηλητήριο είναι το διαβατήριο .....

Μάνα κι αγάπη μου καλή πάτε κι ανάψτε ενα κερί
στης Παναγιάς τη χάρη
στην ξενιτιά να μη χαθώ, μα γρήγορα να ξαναρθώ
στην αγκαλιά σας πάλι

Βαλτοί οι φίλοι, ρίχνει στη μέση του καφενείου όλα τα χαρτιά του, διαβατήριο, αυστραλιανά δολλάρια κλπ και τα παραδίδει στην πυρά. Μέχρι σήμερα, ζει στο χωριό της Ρόδου, δεν έφυγε ποτέ. Ετσι μου τη διηγήθηκε πριν πολλά χρόνια ένας καλός φίλος, ενώ τον τύπο τον είχα γνωρίσει και προσωπικά.

Βέβαια το "διαβατήριο", δεν είναι και το καλύτερο που έγραψε ο Βίρβος για τον Καζαντζίδη.Τα : " Νυχτερίδες κι αράχνες" του Χρήστου Νικολόπουλου, " Ο Απόκληρος της Κοινωνίας ", του Στέλιου, "΄Ενα πιάτο άδειο στο τραπέζι" και " Οποιος γεννιέται καλός" του Δερβενιώτη, γίναν μεγάλες επιτυχίες. Η αφρόκρεμα των τραγουδιών που είπε ο Καζαντζίδης, ανήκουν στο Βίρβο. Προσωπικά θεωρώ κορυφαίο το " ΠΑΡΕ ΤΑ ΧΝΑΡΙΑ ΜΟΥ" του Θόδωρου Δερβενιώτη, αν κι έχω αντιρρήσεις ως προς τη χρήση του συνθεσάιζερ :

Πάρε τα χνάρια π' άφησαν τα μαύρα δάκρυά μου
κι έλα απόψε να με βρεις εκεί στην ερημιά μου

Βήμα - βήμα, δάκρυ - δάκρυ, θα με βρεις σε κάποιαν άκρη
να κλαίω για σέν' αγάπη μου, που χρόνια ζεις μακριά μου

Αντιλαλούν οι ρεματιές όταν αναστενάζω
και απ' την καρδιά μου βγαίνουν φωτιές για σένα όταν σπαράζω.
Πάρε τα 'χνάρια να με βρεις και σώσε με αφού μπορείς

Δακρύζουν μάτια και καρδιές όταν αναστενάζω
κι' από τα στήθια βγαίνουν φωτιές για σένα όταν σπαράζω.
Πάρε τα χνάρια να με βρεις και σώσε με αφού μπορείς.

Τέλος, για να θυμηθώ και τα νιάτα μου, ένα μεγάλο καψουροτράγουδο της εποχής, σε μουσική του Στέλιου Καζαντζίδη :
ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ
Μη σκαλίζεις τη στάχτη να ξανάβρεις φωτιά
η δική μας αγάπη τώρα έσβησε πια.
Κι αν υπάρχουνε σπίθες που ακόμα κρατούν
μ' ένα φύσημα αγέρα και αυτές θα χαθούν.

Με μια αγάπη καινούργια θα χαράξω πορεία
εσύ ήσουνα για μένα μια παλιά ιστορία
εσύ ήσουνα για μένα μια παλιά ιστορία
με μια αγάπη καινούργια θα χαράξω πορεία.

Μια φορά εγελούσες όταν έκλαιγα εγώ
σαν σκυλί με τραβούσες πότε εκεί, πότε εδώ.
Μα περάσαν τα χρόνια κι ήρθαν άλλοι καιροί
τώρα εγώ θα γελάω μα θα κλάψεις εσύ.

Με μια αγάπη καινούργια θα χαράξω πορεία
εσύ ήσουνα για μένα μια παλιά ιστορία
εσύ ήσουνα για μένα μια παλιά ιστορία
με μια αγάπη καινούργια θα χαράξω πορεία.

Η δική σου εικόνα έχει πλέον χαθεί
την σκεπάζουν αράχνες και την κρύβει η ντροπή.
Προκειμένου να είσαι της ζωής μου σκιά
κοίτα βρες κάποιον άλλον πριν γεράσει η καρδιά.

Με μια αγάπη καινούργια θα χαράξω πορεία
εσύ ήσουνα για μένα μια παλιά ιστορία
εσύ ήσουνα για μένα μια παλιά ιστορία
με μια αγάπη καινούργια θα χαράξω πορεία.
Το JUKE-BOX εύχεται από καρδιάς σ' όλες κι όλους "Χρόνια πολλά".

5 Comments:

Anonymous Ανώνυμος said...

Αγαπητε Αθαναση,
σου ευχομαι καλα χριστουγεννα και καλες γιορτες.

9:33 μ.μ., Δεκεμβρίου 24, 2007  
Blogger Athanassios said...

θείε εύχομαι ό,τι καλύτερο... να είσαι καλά.... και να τραγουδάς...

4:06 μ.μ., Δεκεμβρίου 25, 2007  
Anonymous Ανώνυμος said...

Αθανάσιε,
εγκάρδιες ευχές για καλύτερα χρόνια !!!
(και μελωδικότερα...)

6:20 μ.μ., Δεκεμβρίου 27, 2007  
Blogger σχολιαστής said...

Θανάση, ευχές για το 2008.

11:45 π.μ., Δεκεμβρίου 28, 2007  
Blogger Athanassios said...

Μαρίκα, αντεύχομαι.... Καλή και προπαντός μελωδική χρονιά ( και καραντουζένια βέβαια...)

Σχολιαστή τις θερμότερες ευχές μου για Καλή χρονιά και εκπλήρωση επιθυμιών./

6:21 μ.μ., Δεκεμβρίου 28, 2007  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

Η Φωτό Μου
Όνομα:
Τοποθεσία: Thessaloniki, Greece

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

SYNC BLOGS


ask2use.com: Επιτρέπεται η αντιγραφή όλου του κειμένου
ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση
ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
ask2use.com: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια