Παρασκευή, Δεκεμβρίου 28, 2007

ΚΩΣΤΑΣ ΒΙΡΒΟΣ ΤΡΙΑ (ΙΙΙ)

Ο Κώστας Βίρβος με το Γρηγόρη Μπιθικώτση

Εκείνα τα μεγάλα τραγούδια που έγραψε ο Κ. Βίρβος και δεν θα σβηστούν ποτέ από τη μνήμη μας τα ερμήνευσε ο Sir. Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης μπορεί βέβαια να έγινε γνωστός και καταξιώθηκε από τις ερμηνείες του στα τραγούδια των μεγάλων συνθετών, όμως διαθέτει κι ένα αξιοπρόσεκτο έργο με δικές του συνθέσεις και είναι τεράστια η συμβολή του στο σύγχρονο λαϊκό τραγούδι.




Η ωραιότερη περιγραφή σκηνής σε ταβέρνα που έχει γραφεί : "ΣΤΟΥ ΜΠΕΛΑΜΗ ΤΟ ΟΥΖΕΡΙ" :
Στου Μπελαμή το ουζερί
Τα ούζα έπινε σερί
Το παλικάρι το χλωμό, το πικραμένο
Όπως κι εγώ κάποια φορά
όταν με πρόδωσαν σκληρά
και από τότε με πιοτό αργοπεθαίνω

Στου Μπελαμή το ουζερί
Λόγια πικρά, κορμιά νεκρά,Βλέμμα σβησμένο
ζήση μου ψεύτρα και σκληρή
μου 'δειξες δρόμο σκοτεινό
και λαθεμένο..........

Παλικαράκι μου χλωμό άκου και με τι θα σου πω
δεν πρέπει αντρας για γυναίκα να δακρύζει.
Ξέχασ’ την και άλλη αγάπη βρες
πάψε να πίνεις και να κλαις
δες το φινάλε μου και πες μου αν αξίζει

Στου Μπελαμή το ουζερί
Λόγια πικρά, Κορμιά νεκρά, Βλέμμα σβησμένο
ζήση μου ψεύτρα και σκληρή
μου 'δειξες δρόμο σκοτεινό
και λαθεμένο............

Σπουδαία τραγούδια όπως : ο "ΚΥΡ-ΘΑΝΟΣ" , " ΤΟ ΘΥΜΑ Ο ΝΙΚΟΛΟΣ", "ΕΓΝΑΤΙΑΣ 406", " Ο ΜΠΑΤΙΡΗΣ Ο ΛΟΥΚΑΣ", "ΣΤΟ ΚΑΠΗΛΙΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΓΩΣ", "ΣΑΝΤΑ ΜΑΡΙΑ" και πολλά άλλα, είχαν συμπεριληφθεί κάποτε σε μια συλλογή με τίτλο " 36 ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ". Εγώ τα είχα γράψει σε μια κασέτα ( η περίφημη "πράσινη κασέτα", γιατί ήταν μια πράσινη BASF 90άρα, η οποία από τις λαδιές και την πολυκαιρία έχει γίνει εκρού πλέον και την περιέφερα τότε από σπίτι σε σπίτι να συνοδεύει τα γλέντια μας. Την κασέτα αυτή την έχουν σε αντίγραφο όλοι οι φίλοι μου από τότε (Καλυβάρχη σου σώζεται?)

Ο Μπιθικώτσης έλεγε ότι το καλύτερο τραγούδι απ΄όλα αυτά είναι το " ΕΝΑ ΟΜΟΡΦΟ ΑΜΑΞΙ ΜΕ ΔΥΟ ΑΛΟΓΑ". Θα "διαφωνήσω" μαζί του, νομίζω ότι μεγάλο τραγούδι του Κ. Βίρβου με το Γρηγόρη Μπιθικώτση, είναι το " ΡΙΞΕ ΜΙΑ ΖΑΡΙΑ ΚΑΛΗ" :

Ρίξε μια ζαριά καλή και για μένα βρε ζωή
Φέρε και καμιά εξάρες,
φτάνουν πια ντόρτια και δυάρες
Φτάνουν πια τόσοι καϋμοί

Ρίξε μια ζαριά καλή και για μένα βρε ζωή
Φίλος και λαβωματιά κι ειν' η αγάπη μου φωτιά
Πού να πω τα βάσανά μου, πού να πω τα μυστικά μου
που μου καίνε την καρδιά

Ρίξε μια ζαριά καλή και για μένα βρε ζωή

Δεν είμαι παιδί κακό, γιατί θέλεις να πονώ
Έφτασε η ψυχή στο στόμα, μ' ένα ασσόδυο ακόμα
απ' τον κόσμο θα χαθώ

Ρίξε μια ζαριά καλή και για μένα βρε ζωή........

JUKE-BOX : Εύχομαι το 2008 να είναι "καλοτάξιδο" για όλους, αφιερώνω και το άσμα : " ΚΑΡΑΒΙ ΜΕ ΣΗΜΑΙΑ ΞΕΝΗ" :

Καράβι με σημαία ξένη
που πας ταξίδι μακρινό
αγάπη πια δεν με προσμένει
το σπίτι άδειο κι ορφανό
αγάπη πια δεν με προσμένει
μαζί σου πάρε με να μην πονώ.


Μπουένος Άυρες, Νέα Υόρκη, Βομβάη, Τόκιο και Μπαρμπαριά

ψεύτικα όνειρα, ψεύτικοι όρκοι
αχ! να τα ξέχναγα εκεί μακριά.


Του έρωτά μου η ορφάνια

κάνει το δάκρυ μου καυτό
μόνο σε μακρινά λιμάνια
εκεί μπορεί να γιατρευτώ,
να φύγω λίγο απ’ την αφάνεια,
να λησμονήσω να ξεχαστώ.

16 Comments:

Blogger ci said...

Καλά τώρα τι να πω!! Πέρασα να ανταποδώσω τις ευχές, και ...(->δεν βρίσκω έκφραση).

Ειδικά τα δυο πρώτα μού θυμίζουν μεγάαααλες στιγμές. Καλά να είσαι που μάς τα θυμίζεις, και καλά να είμαστε όλοι και το 2008 να τα απολαμβάνουμε τα άσματα:)

Καλή Πρωτοχρονιά!

(Θείε Ισίδωρε μια που δεν έχεις μπλογκ, σε εύχομαι και από εδώ, όλα καλά για το 2008:)

7:26 μ.μ., Δεκεμβρίου 28, 2007  
Blogger Caesar said...

Αξεπέραστα, από τους καλύτερους συνδυασμούς στίχων, ερμηνείας & σύνθεσης, και μάλιστα με τη σειρά που τα παραθέτεις φίλτατε Αθανάσιε !
Συλλεκτικά κομμάτια που ακούγονται ακόμη με νοσταλγία & γιατί όχι με μια φιλοσοφία για τη ζωή και τον έρωτα !
Καλή χρονιά με υγεία & ανθρωπιά :)

8:26 μ.μ., Δεκεμβρίου 28, 2007  
Blogger Athanassios said...

Φίλοι Citronella + Caesar σας ευχαριστώ ιδιαίτερα για τις ευχές και τα καλά σας λόγια....
Με τα τραγούδια αυτά πέρασα μια ζωή και τα 'χω συνδέσει με όμορφες και μελαγχολικές στιγμές...
Ιδιον της ανθρώπινης φύσης να θυμάται τις όμορφες....
Πραγματικά χαίρομαι ιδιαίτερα που σας θυμίζω όμορφες στιγμές...
Να είστε καλά και οι δυο σας και να τα λέμε....

9:26 μ.μ., Δεκεμβρίου 28, 2007  
Anonymous Ανώνυμος said...

Μια βαθειά υπόκλιση
κι ένα χειροφίλημα
στη ζωή μου ύστερα
το ηλιοβασίλεμα.
(η καρδιά μου βρίσκεται σε μεγάλο δίλλημα...)
[Μπιθικώτσης-Βίρβος]


ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ !
Υγεία κι όλα τα χαρμόσυνα φέτος !!!


Μες στην άχαρη ζωή μας,
για να γιάνουν οι καημοί μας
Θέλει γλέντι και τραγούδι,
να καεί το πελεκούδι...

[Δερβενιώτης-Βίρβος]




ΥΓ:

6:05 μ.μ., Δεκεμβρίου 31, 2007  
Blogger Πάνος said...

Αθανάση,

την έχω ακόμα την πράσινη κασσέτα - αν και εξαιρετικά πολυπαιγμένη!

Τα τραγούδια που έχει τα βρίσκουμε και αλλού (σε σιντί) αλλά νομίζω πως η "σύνθεση" της κασσέτας (πνευματικό έργο του Αθανάση) ήταν ...ανεπανάληπτη.

Όθεν, καλό θα ήταν να έφτιαχνες (για σένα και για μας) ένα "πράσινο σιντί", ώστε να συμβαδίζουμε με την εποχή μας!

Καλό και μελωδικό 2008 - και το JUKE-BOX (υπέροχα παλιομοδίτικο) να παίζει πάντα τα τραγούδια της ζωής μας!

6:31 μ.μ., Δεκεμβρίου 31, 2007  
Blogger Athanassios said...

Μαρίκα εύχομαι η νέα χρονιά να σου εκπληρώσει κάθε επιθυμία.
Μέγα ασμα η υπόκλιση, όπως και το πελεκούδι.... πάω να εφαρμόσω τους στίχους, μη με βρει η καινούρια χρονιά ξενέρωτο !!!

Καλυβάρχη, σιντι να φτιάχνουμε, αλλά να βρισκόμαστε κιόλας. Τότε η πράσινη κασέτα ήταν διαρκώς στη τσέπη μου και ταξίδευε !!!
Τις ευχές μου και σε σένα, μελωδικές, όπως σ' αρέσουν...

6:59 μ.μ., Δεκεμβρίου 31, 2007  
Blogger γιώργος said...

Καλημέρα…
Χρόνια πολλά και καλή χρονιά…
Χρόνια καλά, με υγεία και ευτυχία…
Εύχομαι κάθε ευχή σου να πραγματοποιηθεί, όσο μεγάλη ή μικρή μπορεί να είναι…
Και πάνω απ’ όλα, να είμαστε καλά, να τα λέμε διαδικτυακά, με κείμενα ψυχής…
Την καλημέρα μου και πάλι…

4:09 μ.μ., Ιανουαρίου 01, 2008  
Anonymous Ανώνυμος said...

Αθαναση,
σε σενα και σε ολους τους αναγνωστες και σχολιασχτες του Τζουκ μποξ ευχομαι μια καλη και ευτυχη χρονια!

Σιτρονέλλα,
κι εγω σου ευχομαι ...τον ουρανο με τ΄αστρα!

Αθαναζ,
ωραια ολα αυτα τα ασματα αλλα του θειου του αρεσουνε τα τραγουδια του σερ:

Ο Λουκας
(Ενθαδε κοιται ο μπατηρης ο Λουκας
που ειπε τουτη την κουβεντα τη μεγαλη
πως τα λεφτα σου οσο ζεις αν δεν τα φας
οταν πεθανεις θα στα φανε καποιοι αλλοι!)
και...
Η ψαροβαρκα του καπεταν Φλωριά
(Διαθηκη και λοιπα
κανουν οσοι τα φυλανε
εγω ημουνα, παπα, οσα ερθουν κι οσα πανε!)

Για αναλυσε τα!

10:06 μ.μ., Ιανουαρίου 01, 2008  
Blogger Athanassios said...

Γιώργο και Θείε Ισίδωρε, εύχομαι καλή χρονιά.
Να με συγχωρείτε που καθυστέρησα, αλλά από την Πρωτοχρονιά, μόλις σήμερα κατάφερα ν' ανοίξω το ένα μου μάτι, από μια ίωση που με κρεββάτωσε... (εμ θείε έτσι είναι από κάποια ηλικία και μετά μόνο οι ιώσεις σε κρεββατώνουν χαχαχαχα !!).

Για να κάνεις την ανάλυση της φιλοσοφίας του μπατίρη Λουκά και του καπετάν-Φλωριά αν θες γράφεις και βιβλίο. Το θέμα άπτεται στις έννοιες των λέξεων : εργασία, χρήμα, αποθεματικό και άλλους οικονομικούς όρους που τα άκουγα στο 1ο έτος της Νομικής και μου ήταν τελείως ακατάληπτα, ενώ, δεν μπορώ να πω, από το Βίρβο τα κατάλαβα από το πρώτο άκουσμα.
Για το θέμα θείε θα επακολουθήσει εκτενές ποστ, γιατί για βιβλία να γράψουμε όπως ξέρεις , δεν είμαστε...

11:41 π.μ., Ιανουαρίου 05, 2008  
Blogger ci said...

Άντε, σήμερα περιμένουμε πρόγραμμα:)
Χρόνια Πολλά, και να τα περάσεις όμορφα!

3:03 μ.μ., Ιανουαρίου 18, 2008  
Blogger σχολιαστής said...

Θανάση, χρόνια πολλά και μελωδικά.

7:21 μ.μ., Ιανουαρίου 18, 2008  
Anonymous Ανώνυμος said...

Αθανάσιε,
μας χρωστάς το "κέρασμα" ! (μάθαμε πως σε πρόδωσε η ...τεχνολογία)

Εγκάρδιες ευχές...
Καλόχρονος, χαρούμενος, τραγουδιστοκελαρυστός !

Παντοτινά καλά !

9:51 μ.μ., Ιανουαρίου 18, 2008  
Anonymous Ανώνυμος said...

Φίλτατε Αθανάσιε,
εύχομαι ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, με ΥΓΕΙΑ, ΕΥΤΥΧΙΑ, επαγγελματικές ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ και ... ΣΟΥΞΕ (γενικώς)!.
---
Φτιάξε το σιντι που αναφέρει ο καλυβάρχης και κανόνισε μια δημόσια πρώτη ακρόαση (μετά οινοποσίας βεβαίως-βεβαίως)

1:00 μ.μ., Ιανουαρίου 19, 2008  
Blogger σχολιαστής said...

Tί έγινε Αθανάσιε με τον πάροχο, και μας έκοψες την ...παροχή μελωδικών ποστακίων;

10:21 π.μ., Ιανουαρίου 31, 2008  
Blogger Athanassios said...

Ευχαριστώ όλους τους φίλους για τα χρόνια πολλά με την ευκαιρία της ονομαστικής μου εορτής,τόσο εδώ όσο και στην Καλύβα. Δυστυχώς εδώ και 15 μέρες είμαι εκτός δικτύου....
Η ομηρία των παρόχων.... φίλε Σχολιαστή..... θα ταξιδέψουμε μελωδικά σύντομα.

8:58 μ.μ., Ιανουαρίου 31, 2008  
Anonymous Ανώνυμος said...

Αποκωδικοποίηση....: ψυχής, σιωπής,
θρησκειών, μυθολογιών,....
Σχηματοποίηση λόγου (στίχων μου) θεογονία, κοσμογονία,....
URL : www.siopi.gr
Γεια.....

9:23 π.μ., Μαρτίου 26, 2008  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

Η Φωτό Μου
Όνομα:
Τοποθεσία: Thessaloniki, Greece

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

SYNC BLOGS


ask2use.com: Επιτρέπεται η αντιγραφή όλου του κειμένου
ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση
ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
ask2use.com: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια